detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

És una de les reflexions que s’han posat damunt de la taula durant les sessions del Congrés mundial de neu i de muntanya que s’ha celebrat a Sant Julià aquesta setmana i en realitat és l’objectiu que tothom persegueix des de fa temps. La clau és trobar la fórmula que serveixi per atreure els visitants quan acaba la temporada d’esquí. Aleshores el client pot deixar d’identificar un país de neu com el Principat amb la destinació on anar a l’estiu. Andorra ha treballat força els últims anys per fer visible aquesta aposta i per promocionar l’àmplia gamma de possibilitats que s’ofereixen als camps de neu per gaudir les muntanyes d’una altra manera. Amb l’afegit essencial que suposa haver-se convertit en seu de competicions esportives de primer nivell, que situen el país en la primera línia de l’actualitat dels amants de totes les opcions de ciclisme o de les curses de muntanya. Un conjunt que ha fet que vagi quallant l’oferta i augmentin els turistes que trien les Valls fora de la temporada d’hivern, però un dels problemes és que la competència és forta i tothom treballa per captivar el client. Turisme considera que els grans potencials d’Andorra són el senderisme i el cicloturisme. I ahir es va exposar a Sant Julià la varietat de rutes de què poden gaudir els cicloturistes o la xarxa de refugis distribuïda per la geografia nacional, que permet recórrer tot el territori. Dos dels elements que sumen atractiu a les opcions de les estacions quan a l’estiu es converteixen en centres de multiactivitat en bona part enfocats a les famílies i complements com Caldea o les compres, que tot i que no siguin el que entusiasma el turista que busca trepitjar la natura, tenen pes també per portar el visitant al Principat. En aquesta via s’ha de seguir treballant sense oblidar que al voltant hi ha moltes muntanyes amb moltes possibilitats per passar les vacances. De les sessions del congrés queda clar que és interessant posar en comú els mètodes de treball i conèixer la feina que es fa a d’altres destinacions. El model d’èxit ple no existeix i s’ha d’anar evolucionant, presentant novetats i cuidant la natura perquè els turistes trobin les muntanyes que havien imaginat.

tracking