Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El motiu és ben simple. La immensa majoria dels afiliats que estan descontents amb el tracte rebut simplement s’aguanten, surten enfadats de l’edifici i ho comuniquen als amics i als familiars. Un petit percentatge mostra en directe el seu descontentament i tan sols en casos molt puntuals s’arriba fins al punt de tramitar una queixa formal que requereix temps i ganes, sense cap altre benefici que quedar-se descansat. Jean Michel Rascagneres ha tingut una iniciativa que cal felicitar situant un mitjancer en el mateix edifici que faciliti les queixes dels afiliats. Té un doble valor. En primer lloc, perquè en tenir un mecanisme de queixa immediat serà més fàcil saber el grau d’insatisfacció dels afiliats quan fan tràmits a la Seguretat Social. I després, però potser més important, perquè l’amenaça directa de rebre reclamacions instantànies amb un mitjancer independent segurament modificarà el comportament suposadament poc correcte d’algunes de les persones que treballen a tràmits. Però encara que la mesura sigui positiva és insuficient. D’entrada, la Seguretat Social és, possiblement, la primera o segona institució que rep més visites diàries per a tràmits. Des de la CASS calculen que unes 500 de mitjana amb puntes de 900. Això significa que sovint hi ha llargues esperes, per molt que la parapública parli d’entre nou i disset minuts. Qualsevol afiliat que hi vagi sovint sap perfectament que a les hores d’afluència l’espera és molt més llarga. I aquí la CASS hauria de copiar la bona idea que va tenir el Govern d’ampliar l’horari d’atenció. Amb un centenar de treballadors, la CASS té personal més que suficient per atendre fins a les set de la tarda cada dia i no fins a dos quarts de cinc de dilluns a dijous i fins a dos quarts de tres divendres. Les institucions del segle XXI han de fer un salt endavant i estar al servei dels ciutadans i no, la tendència de fa anys, d’anar adaptant-se només als interessos dels seus treballadors. Amb un horari més ampli l’atenció seria molt millor, les cues molt menors i els afiliats tindrien moltes més facilitats.

tracking