Professionals del Lycée
La implantació de l’ensenyament va suposar en aquell moment crear una via de formació per preparar-se per incorporar-se al mercat laboral amb especialització en branques que es necessitaven al país i que no es podien estudiar si no era fora de les fronteres. Encara ara continua complint aquell paper, perquè tot i que anys després va néixer la formació professional del sistema andorrà, va omplir altres camps per no duplicar formacions. El paper del Lycée ha estat imprescindible en àmbits tan lligats a l’economia nacional com el de l’hostaleria i el comerç. El Principat ha necessitat des de fa dècades personal per atendre les vacants d’hotels i restaurants i molts joves han pogut cobrir aquests llocs per la formació que han rebut al centre francès. Perquè una de les virtuts que garanteixen el bon funcionament del BAC ha estat el lligam directe amb el món laboral. Els alumnes estan obligats a seguir un període de pràctiques en empreses, fet que permet que coneguin la realitat de la feina que hauran de desenvolupar i que és, a més, una porta ideal per trobar la primera. I també per seguir evolucionant. El ministre d’Educació, Èric Jover, va recordar ahir, a la festa que van organitzar els mateixos alumnes del centre, que tot i que la formació professional pugui haver estat considerada en d’altres èpoques com una formació de segona, molts dels titulats que han sortit del Lycée han demostrat que permet ascendir. Perquè a més de ser un camí extraordinari per incorporar-se activament al món laboral és la via que ha servit perquè molts estudiants continuïn després estudis superiors. Jover va lloar, a més, el paper tan important que tenen els professionals que segueixen el BAC com a motors de l’economia productiva, perquè les empreses necessiten aquests titulats per millorar la competitivitat dels negocis i l’oferta al client. L’FP gaudeix d’una salut excel·lent per l’impuls que ha tingut els anys de crisi i la tasca que el Lycée ha fet per formar bons professionals en 23 anys es manté viva per continuar la formació.