detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La variació a l’alça respecte al mateix període del 2015 supera el 16% i el global de l’acumulat des del gener se situa en un 12%. Unes estadístiques molt bones que revelen que els turistes tornen a escollir Andorra com a destinació hivernal. L’entrada de 661.645 persones el mes passat mostra que l’atractiu de les estacions d’esquí i del comerç es manté i que els clients hi tornen una vegada la situació econòmica dels països veïns ha millorat i les famílies, que creixen de manera molt destacada, han recuperat poder adquisitiu. L’increment més notable es registra entre els visitants francesos, que sobrepassen en un 20% les dades recollides fa un any i que és especialment important entre els que van pernoctar al Principat. Una circumstància que evidencia la repercussió que té per a l’economia nacional el tancament dels accessos a França. El febrer de l’any passat es va tallar l’RN-22 durant tretze dies i aquest any la prohibició per circular ha sumat set hores. Amb l’afegit de restriccions puntuals per als vehicles pesants que també s’han reduït aquesta temporada de manera substancial. L’efecte que tenen els talls en l’entrada de visitants és inqüestionable. Els turistes canvien de destí per les dificultats per transitar cap al Pas de la Casa i els negocis vinculats al sector turístic de la vila fronterera pateixen de manera especial les conseqüències negatives per la pèrdua de clientela. Les dades fetes públiques per Estadística són un element més per reiterar la necessitat que es millori la protecció per controlar les allaus a la via d’accés i s’intensifiquin els treballs per retirar la neu de la calçada. És essencial per no perdre visitants francesos i per evitar l’afectació que representa per a tota l’economia. En el cas dels espanyols el turisme es manté perquè no hi ha hagut factors determinants que hagin modificat els hàbits d’una clientela que és fidel al país. L’augment de turistes afecta més els excursionistes que no pas les persones que es van quedar a pernoctar, que segons les dades és l’opció que escullen majoritàriament els que vénen a esquiar, mentre que les compres atreuen els que no hi fan nit. Segments de clients diferents però tots interessants per al país que per a tots ells torna a ser atractiu per fer una visita.

tracking