Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Les bones sensacions s’han acomplert i ahir, un dilluns de Pasqua que donava per acabades les vacances, tant hotelers com estacions d’esquí confirmaven els bons resultats. Els allotjaments consultats pel Diari han fet el ple i a manca de les xifres definitives que recull la Unió Hotelera tot fa pensar que les previsions d’un 95% d’ocupació s’han fet realitat. Quant a les estacions, Vallnord ja facilitava dades numèriques: 40.000 esquiadors han passat pel domini des de dijous fins ahir dilluns, un 33% més que la temporada passada. Grandvalira farà el seu balanç avui però avançava que serà millor que el del 2015. Qui feia una valoració menys optimista és el comerç, que veu carrers plens però no gaire predisposició a gastar. Quant a la mobilitat, és una bona notícia que la gran afluència de visitants no s’hagi traduït en col·lapses circulatoris que van en detriment de la imatge que el turista s’endú del país. Des del centre de gestió del trànsit manifestaven que el dispositiu ha funcionat. També s’han de tenir en compte d’altres factors com ara una sortida esglaonada de turistes. S’ha de continuar afinant en els mitjans a l’abast per evitar unes retencions que han estat massa habituals durant aquest hivern. Les vacances de Pasqua són la darrera gran cita de la temporada de neu que està a un parell de setmanes d’acabar-se. És prematur fer un balanç però les dades que s’han anat avançant auguren una campanya de resultats positius. La recuperació del principal client del país, l’espanyol, és evident, ha estat un hivern de menys entrebancs meteorològics la qual cosa ha afavorit la bona comunicació amb França i l’arribada de visitants gals, i Andorra té tirada en d’altres mercats perquè darrere també hi ha una feina de promoció, del sector públic i del privat. Un exemple (entre d’altres) són els grups de Portugal que els propers dies ompliran hotels de la vall del nord i que també s’esperen al Pas de la Casa. Acabat l’hivern arriben els mesos més complicats i la certesa que encara s’ha de continuar treballant fort perquè el destí Andorra sigui atractiu els dotze mesos de l’any.

tracking