editorial
Thomas Cook i l'aeroport
L’operador turístic britànic Thomas Cook ha renovat dues temporades el contracte amb la Generalitat per continuar utilitzant l’aeroport de Lleida-Alguaire. Els turistes són fonamentalment esquiadors per a les pistes andorranes
Thomas Cook s’ha convertit en el principal usuari de l’aeroport d’Alguaire i durant l’any passat va portar 11.500 turistes per esquiar a Andorra. El contracte entre la Generalitat i el tour operator va expirar l’abril passat i Thomas Cook havia previst fer servir altres aeroports, com ara el de Tolosa, Reus o Perpinyà, durant la temporada d’esquí. És una molt bona notícia per a la infraestructura lleidatana, a la qual li està costant enlairar-se, però també ho és per a Andorra, ja que es garanteix aquesta aportació de turistes del Regne Unit durant la temporada d’hivern. El més important, però, és que l’empresa està estudiant la possibilitat de planificar en el futur vols que puguin aterrar a l’aeroport de la Seu. Han d’avaluar la rendibilitat econòmica, però seria un avenç important per donar visibilitat i credibilitat al projecte de l’aeroport alturgellenc. Thomas Cook és una companyia seriosa i amb una trajectòria contrastada, i el fet que definitivament apostés per la Seu d’Urgell com a lloc d’aterratge podria obrir la porta a fer que d’altres operadors seguissin el mateix camí. A hores d’ara és tan sols una possibilitat, però és, de lluny, el projecte més seriós dels que s’han plantejat els últims anys per a l’ús de l’aeroport. La realitat del dia a dia és tossuda i ha demostrat que no hi ha un flux de viatgers suficient per tenir una línia regular comercial oberta.L’aeroport de la Seu té com a principal via de sostenibilitat futura la possibilitat que diferents operadors l’elegeixin com a lloc d’aterratge dels turistes que porten a Andorra. Perquè tenir el punt de destí a només deu quilòmetres d’on aterra l’aparell dóna un plus per a l’atracció de turistes. I si poden tenir com a lloc d’origen la Gran Bretanya també es pot extrapolar a d’altres països europeus que estan a una distància similar. Aquest estudi de viabilitat de Thomas Cook és més important del que pot semblar a primera vista perquè té les característiques d’obrir la via perquè l’aeroport passi a ser considerat una opció real i viable. Caldrà veure quins són els requisits que necessita la infraestructura per ser capaç d’acollir els vols. Després de totes les experiències fracassades fins al moment l’opció dels britànics és una petita llum d’esperança per a l’aprofitament d’aquest espai.