Editorial
Eix comercial de vianants
La indefinició de comuns anteriors respecte a l’avinguda Meritxell s’acabarà en tres setmanes quan la part baixa es tanqui al trànsit i s’iniciï el període per embellir tot l’eix després de tantes reformes desencertades i poc vistoses
La conversió de la part baixa de l’avinguda Meritxell en un espai reservat als vianants està molt a prop. Després d’anys de controvèrsia, falta d’acords i crítiques, arribarà el tall a la circulació de vehicles. La cònsol major vol que la restricció als vehicles sigui efectiva coincidint amb l’arribada de l’etapa del Tour que serà al Principat des del 10 fins al 12 de juliol, el que suposa que en pràcticament tres setmanes la major part de l’eix comercial més important i conegut del país estarà destinat que els clients i vianants puguin recórrer la zona amb tranquil·litat. Sobta que fins ara no hagi estat possible continuar el que per a Escaldes ha estat una experiència d’èxit que ha convertit Vivand en una referència de shopping que identifica Andorra, sobretot perquè la corporació que lidera Conxita Marsol només ha trigat dos mesos a fer efectiu el tall. Els cònsols van començar a l’abril les visites als establiments del tram entre la Rotonda i el carrer de la Unió per copsar la disposició que tenien a l’eliminació del trànsit i el projecte que la corporació volia portar a terme es farà realitat amb molta celeritat. El comú no ha trobat l’oposició radical que semblava que fins ara frenava els anteriors responsables de l’administració local per fer un pas endavant respecte als talls puntuals que es feien en dates assenyalades de molta afluència turística i que sempre havien tingut un resultat satisfactori per als negocis i bona acollida entre els visitants. Aquesta corporació ha estat capaç de prendre una decisió, que segurament no comptarà amb l’adhesió unànime de tots els propietaris i empresaris afectats però que és la més lògica i la que corresponia adoptar quan s’ha plantejat un projecte que pretén potenciar l’atractiu de l’eix comercial. Ara que el tancament és definitiu el comú haurà de ser molt curós per dissenyar la reordenació de la mobilitat a l’entorn de l’avinguda Meritxell, que no serà tan senzilla com la de Carlemany. I el pla d’embelliment per canviar el paviment, la il·luminació i el mobiliari urbà de la zona, que ha estat reiteradament renovat i millorat amb propostes també reiteradament desencertades i que han contribuït ben poc que llueixi la zona. Amb una atenció especial i delicada a la part alta que la mateixa cònsol reconeix que necessita una reforma urgent i sobretot integral.