editorial

Empreses sense Internet

Una fallada tècnica va provocar que 1.540 clients d’Andorra Telecom es quedessin ahir sense Internet durant diverses hores. La immensa majoria van ser empreses, amb la qual cosa els afectats indirectes van ser molts més

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La migració cap a una nova plataforma d’accés a Internet que ha de millorar el servei va produir ahir, durant diverses hores, l’efecte contrari. L’operació que els tècnics d’Andorra Telecom havien de dur a terme i que afectava les parròquies d’Andorra la Vella i Escaldes –a la resta del territori ja s’havia fet la migració en diferents fases– va acabar derivant en un problema tècnic que, a la pràctica, va provocar que 1.540 clients d’ambdues par­ròquies es quedessin sense connexió a la xarxa durant diverses hores. Els afectats van ser usuaris amb IP fixa, que són majoritàriament empreses, el que es va traduir en un bon grapat d’afectats indirectes: per exemple, tot aquell que al matí volgués pagar la compra, un cafè en un bar o la factura de la seva estada en un hotel. Sense connexió a Internet els aparells TPV també van deixar de funcionar. Evidentment, l’afectació va ser molt més àmplia. Internet és avui dia una eina bàsica de les empreses amb la qual cosa segur que la tasca de moltes oficines també va patir un daltabaix important fins que no es va restablir el servei. Moment que Andorra Telecom situa a un quart de dues de la tarda. La dar­rera enquesta de l’Observatori constatava que el d’Andorra Telecom és un dels serveis pitjor valorats. Un 31,3% dels enquestats es manifestaven poc o gens satisfets amb la parapública. Els preus n’eren un dels elements d’insatisfacció més esmentats, seguit del mal funcionament. Episodis com el d’ahir no contribueixen pas a millorar la imatge que els usuaris tenen de la companyia. Els esforços a resoldre el problema al més ràpid possible, les disculpes públiques o que la companyia es plantegi compensar els afectats és el que s’espera d’una empresa que té a les seves mans un servei de gran rellevància però en cap cas minimitzarà l’enfadament de molts usuaris perquè l’historial tampoc no ajuda. Andorra Telecom ha de multiplicar els esforços perquè situacions com les d’ahir no es reprodueixin. Perquè les incidències tècniques possiblement són inevitables però quan duren diverses hores i els afectats es compten per centenars de poc valen les justificacions. La companyia no pot oblidar que la seva situació de monopoli multiplica les suspicàcies sobre si és prou diligent. En la seva mà està demostrar que no està relaxada per la falta de competència.

tracking