editorial

El coure s'apaga

Andorra Telecom va finalitzar dijous l’apagada del coure a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. Quedaven per migrar a la fibra òptica 118 particulars i 14 empreses que si volen recuperar el servei hauran de tornar a donar-se d’alta

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Afinal d’any els serveis de telefonia i Internet del Principat seran el 100% de fibra òptica. L’apagada del coure ha estat progressiva i dijous vivia un dels moments més importants, amb la desconnexió a les dues parròquies centrals. Des de fa dies que Andorra Telecom duia a terme una campanya informativa per recordar a tots els clients que encara no havien fet la migració que tenien de marge fins a final de juny. El balanç és que han quedat pendents 118 clients particulars i 14 empreses i per a la companyia és satisfactori perquè a mitjan juny, van recordar, els usuaris que encara estaven pendents de passar a la fibra ascendien a 543. El 9 de maig anterior n’eren 1.011. Per tant, aquestes darreres setmanes s’han materialitzat un important volum de transvasaments. El procés seguit per la companyia és el que procedia: s’ha alertat tots els usuaris del canvi tecnològic i que si no feien els passos necessaris es quedarien sense servei. Els advertiments finals van arribar via carta certificada perquè, evidentment, no podia quedar cap dubte respecte que la informació arribés a tots els usuaris. L’aposta és imparable. Hi ha veus que han demanat els manteniment de les dues alternatives però és una opció impensable per ser elevadament costosa. Segons les xifres facilitades per la parapública, l’apagada permetrà a partir del 2017 un estalvi anual d’1,4 milions que fins ara s’han dedicat al manteniment de la línia. Les motivacions econòmiques són incontestables i, de l’altre costat, hi ha el desenvolupament tecnològic, que tampoc té marxa enrere. El canvi és equiparable a un altre de recent com va ser el pas de la televisió analògica a la digital terrestre. Allò també va significar una apagada i tampoc tenia cap raó de ser mantenir els dos models. És necessari adaptar-se a l’evolució tecnològica. Els darrers talls han enfadat els usuaris i els més crítics han carregat contra el que consideren dèficits tècnics de la compa­nyia. El que s’ha de continuar exigint a Andorra Telecom és que dediqui els màxims esforços a la qualitat del servei però no que no faci un pas endavant de futur. El procés de desconnexió continuarà els propers mesos a Canillo, Encamp, Ordino, la Massana i Sant Julià, fins finalitzar el 31 de desembre. La tasca informativa als clients haurà de continuar fins llavors.

tracking