Editorial
'Scalada' número quatre
El Cirque du Soleil va estrenar ahir a la nit el quart muntatge que presenta al Principat. ‘Scalada Vision’ inclou els números acrobàtics que entusiasmen el públic però fa un pas més en utilitzar les possibilitats creatives de la tecnologia
Un recinte ple va acollir la primera de les 22 funcions que el Cirque du Soleil representarà a l’aparcament del Parc Central durant aquest estiu. El quart Scalada, batejat com a Vision, és el muntatge més innovador que els canadencs han portat al Principat des que es va iniciar la relació. Els números acrobàtics marca de la casa hi són presents –i són dels més aplaudits–, però el muntatge creat per Mukhtar Omar Sharif Mukhtar s’aprofita amb encert de les possibilitats que dóna la tecnologia per contribuir a crear el món oníric on s’endinsen els dos protagonistes principals. Fent honor al seu nom, Vision, Scalada és més visual que mai i també interacciona més amb el públic que mai. La gran novetat d’aquest any és que els espectadors estaran sota cobert per evitar les incomoditats que en edicions anteriors han provocat les tempestes estivals, però els responsables de l’espectacle han aprofitat les possibilitats de la carpa, de manera que no tan sols és un cobert, també apropa els números al públic. Aquesta evolució artística prova que el Cirque no s’ha acomodat, com no podria ser d’una altra manera i com se’ls ha d’exigir des del Govern i Andorra Turisme pel cost que suposa mantenir la proposta, i perquè ha de mantenir viva la seva capacitat d’atreure públic, que és la seva raó de ser. Els números que s’han avançat sobre aquest any, amb un 90% de les entrades disponibles ja reservades, demostren que no s’ha perdut l’interès. Com sempre, s’haurà d’esperar fins a al final i conèixer-ne el retorn econòmic per fer-ne les valoracions, però és innegable que els espectacles del Cirque du Soleil han contribuït els darrers anys a atreure ocupació i que si bé és una despesa elevada, també ha significat una evolució en positiu d’una política turística que s’havia quedat estancada. Esdeveniments d’enorme impacte com ara l’imminent pas del Tour de França fan de l’estiu del 2016 un període que té moltes més probabilitats de tancar-se amb un balanç en positiu. Ahir, a més, s’estrenava una nova atracció turística, el mirador canillenc del Roc del Quer, que apropa un dels grans valors del país, la seva riquesa paisatgística, als visitants. Continuar creixent en nombre de turistes necessita de tot un conjunt d’elements que hi contribueixin perquè hi ha molta competència i el client és exigent.