Editorial

L'èxit del Tour

El Tour va marxar ahir culminant tres dies a Andorra, amb un autèntic espectacle ciclista de primer nivell. La prova més evident de l’èxit rotund és l’audiència de l’etapa amb final a Arcalís, amb gairebé 7 milions d’espectadors només a França. La més vista

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’etapa d’Arcalís ja ha entrat a la història del Tour de França. L’èpica dels ciclistes en els darrers quilòmetres sota una tromba d’aigua i una intensa pedregada a la meta va enganxar els espectadors al televisor. D’entrada es podria pensar que per a la repercussió del país va ser negatiu que plogués perquè els helicòpters no van poder mostrar gaires imatges aèries, especialment en el tram final de la cursa. Però a la memòria del món del ciclisme, Andorra i Arcalís queden en l’imaginari com un dels indrets de gestes mítiques de la ronda gal·la. Així ho ha reconegut el mateix director del Tour, Christian Prudhomme, que ha agraït el tracte rebut i ha destacat la perfecta organització i desenvolupament dels tres dies. Tot l’engranatge ha estat impecable i la imatge d’Andorra a l’exterior, fantàstica. És un moment dolç després de tanta malvolença concentrada que està arribant des de fa dos anys i que intenta donar una imatge falsa d’Andorra. En temps on els apòstols de les desgràcies i la crítica permanent han decidit dia rere dia anar en contra del país, des de dins i des de fora, el bon regust interior i exterior que ha deixat el pas del Tour de França és un rearmament moral. L’únic problema de la visita és la por que tardi gaire a repetir-se. Prudhomme ha deixat entendre que no tardaran tant a tornar. Perquè set anys són massa, tot i entendre que l’organització no dóna a l’abast per cobrir les infinites peticions per acollir etapes de la millor carrera ciclista per etapes del món. Cal esperar que els centenars de missatge de felicitació que Prudhomme ha rebut després del fantàstic espectacle a Arcalís siguin un aval suficient perquè l’organització tingui aviat Andorra dins de les candidatures per a una nova etapa. L’èxit de visitants és indiscutible, fent que els 800.000 euros invertits pel Govern siguin una quantitat petita respecte a la repercussió i l’impacte directe. Només les pernoctacions de la caravana tenen un impacte d’un milió d’euros i cal sumar-hi els milers de turistes que van fer nit a Andorra. En un cap de setmana es van multiplicar per quatre les connexions de telèfons estrangers a Internet respecte de l’any passat. Tot és positiu i queixar-se per les cues o els aparcaments és comprensible, però un peatge ínfim per tenir el Tour.

tracking