editorial

Heliport en espera

El Govern confia que al setembre els tècnics francesos encarregats d’avaluar la idoneïtat del terreny d’Encamp per acollir l’heliport nacional ja tindran les conclusions definitives, i si són favorables s’endegarà el projecte

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La darrera paraula la tenen els experts però el Govern confia que la nova proposta de terreny per ubicar l’heliport nacional –a tocar de la central de FEDA, a Encamp– passi l’avaluació tècnica i es conclogui que és un lloc idoni per construir-hi la infraestructura. Si el resultat és favorable serà el moment d’endegar el projecte i, possiblement, d’enfrontar-se a les primeres veus crítiques contra la ubicació. De fet, a l’abril, en conèixer-se la nova proposta, els consellers socialdemòcrates del comú d’Encamp ja reaccionaven en contra, rebutjant l’indret per la proximitat amb la futura urbanització de la Cabeca. El cònsol major de la parròquia també advertia que no toleraria la infraestructura si es constatava aquesta afectació. Estan per veure els resultats de l’informe tècnic i si, en cas que concloguin que el ter­reny té les característiques propícies perquè s’hi construeixi la infraestructura, acaben convencent els polítics comunals. Però, com dèiem, de veus crítiques n’apareixeran segur perquè té tots els elements d’infraestructura sensible perquè qui visqui a prop se senti perjudicat pel sobrevol, el soroll, o qualsevol de les molèsties associades. El Govern ha volgut dur aquesta nova proposta d’ubicació amb major discreció, per evitar-se un nou episodi Patapou o la Comella. Si l’oposició ha d’aparèixer ho farà tard o d’hora però el que cal posar per davant en situacions com la que es pot generar és l’interès general. És possiblement la darrera oportunitat que té l’administració central per executar un dels projectes emblema del seu programa, molt relacionat amb el canvi de model econòmic amb el qual treballen els demòcrates des que va arribar a l’edifici de Prat de la Creu. És necessària una infraestructura aèria per dotar de valor afegit el Principat i l’aeroport de la Seu d’Urgell no és una alternativa per la distància, perquè la connexió per carretera no és àgil i perquè a hores d’ara encara està per demostrar que atregui aerolínies. De la mateixa manera, l’heliport ha de situar-se en un entorn que permeti als usuaris arribar en pocs minuts al centre, si no de poca cosa valdrà. Situar-lo en un entorn aïllat no té sentit excepte que allà segur que molesta menys. Però aquest és un enfocament errat. Les opcions són molt i molt limitades. Per això Encamp pot ser la darrera carta de l’executiu.

tracking