editorial

Preguntes sobre el SAAS

La pregunta formulada per la consellera d’SDP Sílvia Bonet ha permès saber com va anar tot el procés pel qual el Servei Andorrà d’Atenció Sanitària va pagar la meitat del cost d’instal·lar ulleres nocturnes en un helicòpter.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

l Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS) s’ha convertit en una fàbrica de polèmiques respecte a com ha estat utilitzant els diners públics durant els últims anys. Dins d’un degoteig constant de casos dubtosos arriba ara el de les ulleres nocturnes dels helicòpters d’Heliand. Bàsicament Heliand s’encarrega del transport sanitari en helicòpter per un conveni amb el SAAS. L’hospital va decidir comprar les ulleres de visió nocturna per un acord del consell directiu del SAAS del 25 d’octubre del 2013. Així ho recull la informació facilitada pel Govern a la pregunta de la consellera Sílvia Bonet. Però en el mateix paràgraf de la resposta s’indica que l’acord de la compra es va fer per donar “compliment al conveni de col·laboració signat el 24 de gener del 2014 entre el Govern d’Andorra, el SAAS i Heliand”. Un cop més es constata l’absoluta laxitud amb la qual l’hospital actuava a l’hora de posar en pràctica els protocols quan es tracta d’adquisicions o concessions amb diner públic. L’acord al qual es dóna “compliment” amb la compra té lloc tres mesos després que la direcció del SAAS aprovi l’adquisició. Més enllà de constatar un cop més el descontrol absolut de l’hospital, i ja han anat sortint a la llum pública diferents casos inexplicables, en la gestió econòmica s’ha de fer èmfasi en els dubtes raonables respecte que el SAAS hagués de pagar la meitat del cost de la implantació d’unes ulleres nocturnes d’un helicòpter que es té llogat durant un temps per fer un servei. I el cost no és anecdòtic ja que es van pagar 127.000 euros de diner públic. Fer una adquisició per a uns aparells que quan acabi la concessió no han de tornar a ser utilitzats per l’Estat és discutible. En tot cas s’hauria de revisar el preu que s’ha d’abonar pel lloguer i pagar-ne la part proporcional. Però en cap cas pagar la millora del transport d’un privat. Les ulleres tornaran al SAAS quan s’acabi el contracte, però les desenes de milers d’euros d’implementar el projecte mai es recuperaran. També cal explicar perquè Govern havia de pagar la redacció de l’avantprojecte (12.000 euros) a una empresa en cas que la iniciativa no hagués fructificat. I les ulleres no devien ser per als rescats nocturns que depèn de bombers i tot s’ha embolicat?

tracking