Editorial

La bici desestacionalitza

Un dels reptes de les estacions d’esquí és trobar alternatives perquè el negoci no depengui al cent per cent de la temporada d’hivern. La pràctica de la BTT s’ha convertit en una opció que guanya cada cop més usuaris a Vallnord

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La desestacionalització és l’objectiu que persegueix des de fa anys el sector turístic per pal·liar la gran dependència de la temporada d’esquí i la davallada de visitants que es produeix quan l’hivern acaba. Una feina que també ocupa els camps de neu, que busquen diversificar l’oferta per poder funcionar durant més mesos de l’any. La programació d’estiu als camps de neu s’ha anat ampliant amb els anys, buscant també esdevenir una zona d’activitats i d’oci per als turistes durant el període de calor, i la pràctica de la BTT s’ha convertit en una de les alternatives més sòlides. L’aposta ha estat especialment rellevant a Vallnord Pal-Arinsal, perquè a més de condicionar circuits o crear forfets específics, ha esdevingut una instal·lació referent per a l’organització de campionats internacionals. L’estació va comunicar ahir els resultats de la temporada d’estiu, que va tancar el 12 d’octubre: s’ha assolit un increment de les vendes del 30,7% i la direcció ho atribueix especialment a la consolidació del Bike Park i l’èxit de la Copa del Món de BTT. No obstant això, la facturació de l’estiu continua sent un percentatge molt petit del global de l’any per a l’estació (un 8%) i la meta de futur és realista en el sentit que el plantejament és que arribi a significar el 10%. Seria molt agosarat fer d’altres prediccions, perquè és incomparable el volum de públic que poden moure una activitat i l’altra, però en tot cas, i malgrat el gran pes de l’esquí en la balança comercial, és un bon senyal que l’estiu també hagi trobat un mercat i que aquest vagi en augment. De fet, una de les grans recomanacions dels experts, atès el panorama incert de l’evolució climàtica, és que els camps de neu han de fer passos per reconvertir-se en grans centres d’activitats d’oci, i en aquest sentit, el sector està fent bona feina a Andorra. I la diversitat d’oferta només pot ser positiva per al conjunt del sector turístic. Que les estacions d’esquí posin a l’abast del visitant activitats per passar una jornada o vàries d’entreteniment i pràctica esportiva és un al·licient més d’una oferta que ha de ser el més extensa i complementària possible. Perquè la diversificació ajuda a créixer en visitants i en les jornades que aquests passen al país, i per tant en pernoctacions. Una roda de la qual la globalitat de l’economia se’n beneficia.

tracking