Editorial

Carril bici fantasma

La reordenació entre la frontera i Sant Julià de Lòria busca maximitzar l’existència de dos carrils en cada sentit i un carril bici. Les limitacions de l’orografia provoquen que s’hagi de fer tot parcialment per falta d’espai

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Les reformes del tram de la carretera que uneix Sant Julià amb la frontera han estat diverses els últims anys. Històricament s’havia buscat conjugar la fluïdesa del trànsit amb les opcions de tots els elements comercials de la zona (tant superfícies de venda com benzineres, fonamentalment) perquè fossin accessibles en qualsevol dels dos sentits. Aquesta voluntat va comportar que es creessin un reguitzell de girs a l’esquerra amb senyals pintats al terra per cedir el pas que constituïen un perill important. La prova més evident és un accident mortal que va tenir lloc a la zona. La creació de diverses rotondes en aquest tram ha obert la porta al fet que els girs a l’esquerra puguin ser suprimits. És una bona decisió, entenent que l’accés tant a comerços com a benzineres de les dues bandes és relativament ràpid en tenir les rotondes tan seguides que permeten canviar el sentit de la marxa. El projecte per maximitzar la ubicació de dos carrils per banda és positiva, encara que malauradament aquest fet no és possible perquè en un dels trams només hi ha espai perquè n’hi hagi un en direcció Sant Julià i dos cap a la frontera. La part més criticable es troba en el fet que es crea un carril bici difícil d’explicar. En el tram més proper a la frontera hi haurà l’espai per a les bicicletes tant de pujada com de baixada, en el tram intermedi no hi haurà carril bici i en el més proper a Sant Julià tornarà a haver-n’hi, però només un. És una situació que no té cap sentit i que el Govern s’hauria de replantejar. El pitjor de tot, però, és que aquesta reordenació és segurament una nefasta notícia dissimulada de millora. Aquestes actuacions deixen entendre que l’executiu ha tirat definitivament la tovallola respecte d’acabar la desviació entre Sant Julià i la duana. I aquesta és la principal crítica que se li ha de fer a l’executiu atès que haurà estat incapaç en vuit anys de fer l’única obra de gran volum que necessita el país. Havent estat el primer a disposar de noves fonts d’ingressos i amb els problemes recurrents de cues que es produeixen en aquest tram és un fracàs polític no haver estat capaç de, com a mínim, engegar el projecte. Els indicis apunten que aquesta mancança serà una de les herències que quedaran del mandat Martí.

tracking