Editorial
Pont amb resultats
Els milers de visitants que al llarg de l’última setmana han omplert el Principat han contribuït a millorar el volum de negoci de molts empresaris, tot i que la xifra no resulti igual de satisfactòria per a tothom
El primer balanç del macropont de la Puríssima que s’ha perllongat més d’una setmana apunta que tots els sectors turístics han fet negoci aquests dies. La presència de visitants espanyols i francesos ha estat força evident per les zones comercials del centre. Ho confirmen les cues quilomètriques que s’han registrat molts dies per entrar i sortir per les dues fronteres, els pàrquings plens, les retencions per baixar de pistes, les bones sensacions de part dels comerciants i l’ocupació registrada als diferents allotjaments. Com succeeix cada vegada que s’ha d’avaluar el volum de negoci aconseguit, no hi haurà coincidència total entre els empresaris però els indicadors apunten que els turistes han generat activitat econòmica en tots els àmbits durant set dies i que s’ha treballat en general. No tothom ho haurà fet al mateix nivell i potser hi haurà qui no haurà assolit les expectatives previstes. Una realitat que està directament vinculada a l’oferta que presenta cadascú, més o menys cuidada, més o menys atractiva i més o menys ben situada en el mercat i davant la competència. L’element més objectiu és el nombre de vehicles que han arribat i a falta de les dades definitives s’ha enfilat a xifres molt destacades, fins als 135.000, i revelen que Andorra manté l’atractiu per a milers de persones per fer una estada, per esquiar i per comprar. Les estacions han tingut bona afluència, més que l’any passat, segons els números de Vallnord, i també es pot concloure que els esquiadors continuen tenint un referent en els dominis nacionals, que han tornat a millorar les instal·lacions per mantenir-se al capdavant de l’oferta de neu del Pirineu. La controvèrsia és molt probable que torni a sorgir al voltant del resultat en caixa que ha tingut l’ocupació hotelera del pont, que ha fregat el ple a les parròquies centrals i el Pas, afavorit especialment per l’Andros. Si els establiments han tirat els preus per aconseguir omplir els beneficis seran inferiors però són els empresaris els responsables de les conseqüències de les estratègies que dissenyen per fer negoci. El mateix que succeeix amb el comerç, on hi haurà qui no ha parat de vendre i qui ha vist els turistes entrar a mirar. Tota l’oferta no és igual. Tot i les discrepàncies, la sensació general que deixa el pont és el millor auguri per confiar que hi haurà una bona temporada d’hivern.