Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La temporada d’hivern s’ha saldat amb un augment generalitzat del preu de les habitacions d’hotel. Una excel·lent notícia per als empresaris del sector i per a l’economia i el turisme a Andorra. Que els establiments hagin pogut omplir amb tarifes superiors vol dir que han millorat el balanç dels negocis, que han generat més riquesa i que els visitants estan interessats per venir al país, perquè s’hi han quedat tot i haver hagut de pagar més car l’allotjament. La revisió a l’alça dels preus ha arribat a gairebé tots els hotels, un 97%, el que significa que de manera generalitzada les empreses han tingut expectatives òptimes de clientela que els han permès elevar tarifes. Una circumstància que es produeix a més en un context encara més favorable d’increment d’ocupació respecte a l’hivern anterior, perquè les xifres registrades a tota l’hoteleria superen en 2,4 punts les de la temporada passada. La interpretació d’aquestes dades dibuixa clarament un escenari de recuperació del sector turístic nacional molt positiu perquè revela que l’atractiu del Principat no s’ha basat en la rebaixa de preus. Una argumentació que en moltes ocasions ha estat la base per justificar l’arribada massiva de visitants. Moltes veus crítiques lamentaven que els números pujaven perquè Andorra era una destinació low cost que atreia pels preus tan baixos que oferia. Preus que desprestigiaven fins i tot en alguna ocasió la qualitat del destí perquè hotels de cinc i quatre estrelles estaven venent llits a tarifes molt inferiors a la categoria que els corresponia. Amb la conseqüent rebaixa del servei que això podia suposar. L’augment de preus registrat aquest hivern i de clients allotjats evidencia un canvi de tendència que seria molt interessant que es pogués mantenir a l’alça. Demostraria que els turistes volen venir i estan disposats a pagar més, un factor que no es pot desvincular en cap cas de la recuperació de les economies veïnes, en particular de l’espanyola, que fa possible que els clients estiguin en disposició de gastar més diners. Els responsables de la millora de l’oferta i de mantenir la qualitat del servei que donen són els hotelers i si s’abandona la política de tirar preus per omplir els establiments ells seran els primers beneficiats. I de retruc el prestigi i l’atractiu del Principat rebrà un impuls important.

tracking