Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El projecte de l’empresari Miguel Lao per importar la fórmula dels concerts de Cap Roig a Andorra ja està definit. L’impulsor de la iniciativa té ja l’acord amb la productora de l’esdeveniment gironí perquè cada any les instal·lacions que està construint de Principadel, a Santa Coloma, siguin l’escenari d’entre 15 i 25 actuacions d’artistes de la màxima actualitat. Es tracta d’una oferta interessant per complementar altres atractius del país i en concret per l’època en què se celebraran. El calendari fixat s’estén des de la Puríssima fins a Setmana Santa, coincidint amb els mesos de màxima afluència de visitants per la temporada d’esquí i donant l’oportunitat als turistes de tenir una proposta cultural per a les nits d’estada a les Valls. La falta d’oferta d’oci és una de les deficiències que tot el sector turístic reconeix que té el Principat, perquè és una petició que plantegen els mateixos clients de les estacions i els allotjaments, i amb aquesta proposta es cobriria parcialment el buit. I no es pot deixar de destacar que la iniciativa arriba de la mà d’un privat, un empresari resident que ha decidit invertir al país per portar la màxima competició del pàdel mundial i que també s’ha capficat en un projecte cultural amb concerts al nou complex. La majoria de projectes que es concreten a Andorra per complementar l’oferta turística i atreure més visitants tenen sempre el segell públic. Des d’Andorra Turisme o des dels comuns s’impulsen la gran majoria d’esdeveniments, i més enllà de festivals de música adreçats a un públic molt concret entre els esquiadors són molt puntuals les propostes que no estiguin finançades amb diners públics. Els concerts que Lao organitzarà a les noves instal·lacions colomenques no tenen garantit l’èxit, la inversió comporta riscos, però és una novetat al país, no existeix un cicle d’actuacions musicals d’aquest tipus, i per tant l’aposta pot ser un encert. Pot servir a més com a exemple de projecte que es poden posar en marxa per obtenir rendiment amb complements d’oferta per als visitants, perquè quan el sector es queixa de la pèrdua d’atractiu tampoc no es plantegen accions firmades pels privats per resoldre aquest dèficit. I no tot ha de venir de la mà de les administracions, almenys es poden compartir sinergies i implicar-s’hi des de les dues bandes per tirar-les endavant.

tracking