Turistes d'estiu
L’estiu es presenta engrescador per al sector turístic. Les reserves anticipades als hotels són les millors dels darrers anys, i les expectatives de la Unió Hotelera apunten a un increment d’entre deu i dotze punts de l’ocupació per als pròxims mesos. Unes previsions que confirmen la recuperació del nombre de visitants i que deixen entreveure una millora de l’economia notable. És lògic que si els allotjaments estan força més plens que els últims estius això tindrà una repercussió molt positiva en el comerç, en la restauració i en totes les activitats lúdiques i de lleure que ofereix el Principat en aquesta època. L’impuls per al volum de negoci serà realment destacat si ve acompa-nyat per l’increment de preus que des de fa uns mesos estan aplicant els hotelers. Si l’augment de l’ocupació se sustenta en tarifes baixes i ofertes que acaben desvirtuant la categoria dels establiments, com ha succeït els anys més durs de la crisi, l’anàlisi de l’elevada afluència de visitants té una lectura ben diferent. Cal pensar, però, que aquestes pràctiques, les de les ofertes extraordinàriament baixes, es deixen per temptar a última hora els viatgers indecisos i que els hotels continuen amb la política d’ajustar els preus al que correspon per la classificació del negoci. Els bons auguris de la patronal s’han començat a veure en les xifres registrades aquest cap de setmana, que s’ha saldat per sobre del setanta per cent de llits ocupats, i on la presència de visitants ha estat força evident per les zones comercials. Les competicions de BTT i de bàsquet i l’inici de les rebaixes han tingut alguna influència en aquesta bona afluència i en aquest sentit l’estiu torna a tenir esdeveniments per atreure turistes. Més competicions esportives i el ja clàssic Cirque du Soleil que els hotelers i operadors com Caldea reconeixen que té un efecte indiscutible en el creixement de les dades turístiques de juliol. I una vegada els visitants, impulsats en bona part per la millora de les economies veïnes, s’han decidit a venir és important que els empresaris d’hoteleria i restauració hagin pogut cobrir les vacants laborals per donar la qualitat de servei que mereix el client. Conservar l’atractiu com a destinació turística és essencial, però també ho és donar una atenció en tots els sectors als visitants perquè és la millor promoció per recordar l’estada.