Editorial

Trenta anys i creixent

Potenciar l’anglès o els acords amb centres forans fan l’UdA més atractiva

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La Universitat d’Andorra (UdA) va oficialitzar ahir l’obertura del nou curs acadèmic amb el tradicional acte institucional que serveix també per fer balanç de l’activitat acadèmica. Un any més, les xifres constaten el creixement del centre d’ensenyament superior amb un 9% més de nous alumnes que cursaran el primer curs en les carreres reglades i amb un augment global dels estudiants del 7,5%. Tanmateix, el projecte d’internacionalització segueix una evolució positiva amb l’assoliment de convenis suficients per tal que tots els estudiants que ho vulguin puguin fer un semestre en un centre forà i, a l’inrevés, l’UdA també progressa en la seva voluntat de captar estudiants de fora de les fronteres i no només de proximitat. Un balanç, doncs, molt positiu que constata que, trenta anys després, la Universitat no s’estanca i cerca nous reptes adaptats a la seva dimensió i possibilitats. Tots els moviments de futur del centre han d’estar circumscrits a una realitat marcada per la mida del país. El nombre d’estudiants del Principat que decideixin continuar la seva formació superior a Andor­ra sempre serà petit pel fet que el ventall de formacions que s’ofereixen mai podrà competir amb les grans universitat de l’entorn. En tot cas, la missió dels bàtxelors que s’ofereixen és ser prou atractius per tal que qui vulgui estudiar infermeria o formar-se com a mestre vegi l’UdA com una bona opció. A banda, com ja ho estan sent, esdevenir un entorn de formació per a nous professionals de l’ensenyament i la sanitat nacionals, si parlem d’aquests dos casos concrets. I no només captar estudiants del país també d’un entorn pirinenc en què el centre pot ser un referent. I en aquest sentit, i enllaçant amb la internacionalització, que s’inclogui l’anglès com a llengua vehicular o que els estudiants –malgrat que la institució tingui handicaps com ara no poder participar d’un programa tan exitós com l’Erasmus– sí que puguin marxar a completar la formació i conèixer realitats acadèmiques foranes gràcies als convenis bilaterals, són elements que contribueixen a aquest atractiu. L’UdA, a més, ha de continuar sent una font de formació continuada per als professionals del país, adaptant-se a les necessitats del teixit econòmic, i seguir fomentant els acords amb altres centres per arribar allà on no pot per les seves dimensions.

tracking