Editorial

La nova temporada

Les estacions d’esquí van celebrar ahir la tradicional roda de premsa de presentació de la temporada d’esquí. Malgrat les perspectives optimistes, és inevitable que l’ombra del trencament de Grandvalira enrareixi la situació

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La campanya d’esquí començarà a rodar entre l’1 i el 2 de desembre, tot i que el director d’Arcalís ja va afirmar ahir que en el seu cas l’obertura podria avançar-se si hi ha condicions de neu idònies els dies previs. Ho va fer durant la tradicional roda de premsa de presentació de la temporada que les estacions comparteixen cada any i precisament en una jornada freda i amb neu en cotes altes. Un bon símptoma per a l’arrencada. No obstant això, i era inevitable, aquest any el trencament de Grandvalira planava sobre l’acte. La previsió, però, és que la dissolució –prevista per al 2019– no afecti l’arribada de clients. S’espera un creixement de la venda de forfets del 2%, la mateixa pujada que vol aconseguir Pal-Arinsal i que Arcalís pretén superar. El director del domini, Alfonso Torreño, va comentar que la voluntat és que el client no percebi la crisi interna, però la gran incògnita és si les dues parts enfrontades seran capaces de trobar un espai d’entesa per conservar una marca que ha estat generadora d’un grapat d’èxits. De moment ja es promociona com el domini de la neu, deixant de banda els quilòmetres esquiables, malgrat que Torreño va assegurar que és per fer passar el missatge que és una estació gran en extensió però també per tot el que pot oferir al client. Totes les parts involucrades en aquest afer havien de ser conscients que a l’hora de vendre el producte hi ha grans diferències entre tenir una oferta conjunta o separada. La potència de la marca és evident i l’atractiu de ser el major domini esquiable del sud d’Europa és difícilment compensable amb d’altres qualitats, que en tenen moltíssimes, dels camps de neu concernits. És en aquesta línia que té tot el sentit la voluntat expressada per Torreño respecte que la venda del forfet únic es mantingui més enllà dels dos anys que està previst actualment. Els clients difícilment ho entendrien i molt possiblement acabaria sent un perjudici sensible tant per a Soldeu-el Tarter com per a Pas de la Casa-Grau Roig. Per al client finalment l’important és l’espai esquiable que se li ofereix, més enllà de la gestió interna que facin els dominis. El millor anunci, però, és que les previsions per a la temporada que comença no mostren una disminució de l’activitat sobre la base de la inestabilitat derivada de la situació que es viu a Catalunya.

tracking