Editorial
Nou festival musical
La fórmula d’establir un espectacle per atreure turistes ha tingut una molt bona resposta amb el Cirque du Soleil i la prova més evident són les diverses edicions que s’han anat realitzant fins a la data. A hores d’ara és innegable que l’esdeveniment s’ha convertit en una cita esperada i que és capaç d’atreure milers de visitants cada estiu. S’ha convertit en un bon complement i els visitants no tan sols venen a l’espectacle, sinó que acostumen a fer nit. Aquest ideal és el que es busca des de Turisme amb l’arribada d’un festival musical de primavera. Continua sent una bona iniciativa buscar alternatives per als períodes amb menys gent, lluny de la temptació d’organitzar esdeveniments en els moments de més afluència. Perquè al cap i a la fi una de les fites que ha de perseguir Turisme és anar trencant al màxim l’estacionalitat. L’aportació d’un festival de música té cert risc perquè no cal oblidar que el primer intent (el Red Music) no va funcionar com s’esperava i, de fet, possiblement sigui el projecte menys reeixit de Camp des que és al capdavant del ministeri. L’experiència, però, compta i la constatació és l’ajornament del certamen per enguany. En lloc d’apuntar-se el triomf fàcil de fer-lo aquest any i així capitalitzar l’èxit, Turisme ha optat per passar-ho al 2019 a causa que les presses podien posar en risc l’èxit de la iniciativa. Cal recordar que la previsió és que el festival tingui lloc des de després de Setmana Santa fins a l’inici de l’estiu i segurament quan es faci ja hauran tingut lloc les eleccions generals i hi haurà un nou Govern. El plus electoral que podria donar l’esdeveniment se sacrifica en favor de poder-lo organitzar amb prou temps i que els concerts es puguin publicitar al màxim. La idea d’una sèrie de concerts de petit format pot ser interessant, perquè està força clar que no es tracta d’intentar organitzar macroconcerts. S’ha de buscar al màxim artistes reconeguts, de certa franja de públic amb capacitat per desplaçar-se expressament fins al país per assistir a l’espectacle. És difícil a hores d’ara albirar si el projecte reeixirà, però com a mínim manté la línia en turisme de l’executiu que consisteix a aportar projectes nous per atreure més visitants. Segurament en els noms dels grups i cantants del cartell hi haurà la possible clau de l’èxit.