Editorial
Temporada baixa
El nou president de la Unió Hotelera demana més promoció per intentar atraure turistes en les èpoques de l’any que el sector considera com a temporada crítica. Els mesos d’abril, maig, octubre i novembre, els de menys volum de turistes
Els hotelers les anomenen temporades crítiques. Són aquells mesos de l’any, abril, maig, octubre i novembre, en què el volum de turistes que arriba al país es redueix molt sensiblement, la majoria d’establiments hotelers de les parròquies altes tanquen i molts dels que queden oberts a altres zones del Principat aprofiten per donar vacances al personal fix mentre funcionen a mig gas. El nou president de la Unió Hotelera, Carles Ramos, en una entrevista al Diari explica que és una realitat amb la qual viuen de manera normalitzada, però demana al Govern accions per promocionar l’arribada de turistes els mesos de temporada baixada. Aposta per accions de promoció conjuntes i per mantenir la col·laboració entre el sector i Andorra Turisme que, assegura, ja és ferma. Els hotelers tenen raó quan demanen una major promoció de la destinació per atraure turistes en temporada baixa. Però des del ministeri, quan se’ls ha demanat l’opinió la resposta ha estat sempre la mateixa: es necessitaria un increment en el pressupost d’Andorra Turisme, ja que si una part de la partida amb la qual treballen va a parar a promocionar els mesos crítics no hi haurà diners per dur a terme accions per atraure turistes i visitants en altres èpoques de l’any. De promoció i accions se’n poden fer moltes, però també s’hauria d’intentar, com també posa en relleu el president de la Unió Hotelera, que el visitant no posi el peu a Andorra després d’haver passat dues hores fent cua a la carretera. Ahir, un dissabte més, durant el migdia hi va haver cotxes aturats al llarg de tota la carretera N-145 entre la Seu d’Urgell i la frontera. Nou quilòmetres de retencions als qual s’hi van afegir tres més d’entrada a Sant Julià de Lòria. Ramos posa la resolució d’aquest problema endèmic per davant, per exemple, de la construcció de l’heliport nacional. Demana obrir vies de col·laboració amb el veí del sud per acabar amb les cues d’entrada i de sortida. L’existència d’una duana, però, ho complica quan el volum de vehicles és extraordinari, però moltes vegades no s’entén que un cop superada la frontera espanyola que té habitualment oberts dos carrils en sentit nord, la duana es converteixi en un cul-de-sac amb només un dels carrils obert. En èpoques de temporada baixa, quan hi ha menys atractius per atraure els visitants, s’hauria d’intentar donar les màximes facilitats al turista. I també en temporada alta.