Editorial

Controls a les motos

Durant dues setmanes i escaig la policia ha controlat un total de 576 conductors de motocicletes en el marc d’una campanya específica per afavorir la conducció segura sobre dues rodes. Prop del 14% han estat sancionats

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Novament la policia ha impulsat una campanya específica de controls a motocicletes i ciclomotors coincidint amb l’època que aquest tipus de vehicles comencen a proliferar més a les carreteres. Es tracta de verificar que els conductors compleixen les condicions tècniques i administratives que requereixen els vehicles i també d’observar possibles conductes imprudents que elevin el risc d’accident. La menor protecció dels conductors de motocicletes els fa ser més vulnerables a la via i per això la rellevància de la conducció segura, per part seva i, evidentment, de tots els altres usuaris de la carretera. L’estadística d’accidentalitat posa en evidència aquesta vulnerabilitat perquè, tal com recull la policia, del total d’accidents en què es veuen involucrats vehicles de dues rodes el conductor resulta ferit en un elevat percentatge. La campanya ha donat com a resultat que dels 576 conductors controlats, 80 (prop d’un 14%) han estat sancionats per incomplir un centenar d’articles del Codi de circulació. Són majoritàries les sancions per deficiències tècniques i administratives, un total de 71, i la més nombrosa és no dur el rebut de l’assegurança malgrat tenir-lo. Per aquest motiu se n’han imposat 30. Per no dur la el distintiu de la ITV en vigència se n’han posat 23 més. Les imprudències mentre se circula han suposat 28 sancions més i la majoritària, amb 24, ha estat no respectar la senyalització horitzontal. Els resultats van d’acord amb el que ha succeït en anteriors campanyes, en tant que les irregularitats més multades són aquelles relacionades amb qüestions tècniques i administratives. És normal atès que caçar conductes imprudents en el mateix moment que es produeixen és difícil. Quant a la comparativa de volum de multes, l’any passat se’n van imposar més (els conductors sancionats van ser 108) però perquè també el nombre de controls va superar el miler. Les infraccions no van a la baixa però el percentatge de conductors multats no és alarmant. En tot cas, la voluntat ha de ser sempre reduir-les perquè això voldrà dir que el missatge cala i hi ha més sensibilització. L’inici d’any a les carreteres ha estat particularment tràgic, per la qual cosa la necessitat de fer feina de vigilància i control i també de conscienciació per reduir la sinistralitat pren més força que mai.

tracking