Editorial

Aeroport a la Rabassa

Els informes sobre la viabilitat d’instal·lar un aeroport a la Rabassa indicaven que per fer una infraestructura que doni un servei mínim, amb uns dos quilòmetres de pista, cal que una part se situï dins del territori espanyol

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Miquel Armengol va sorprendre tot­hom quan després de ser elegit nou president de la Cambra de Comerç va posar damunt de la taula la possibilitat de construir un aeroport dins del territori nacional. Aquest projecte ha anat apareixent i desapareixent cíclicament durant les últimes dècades, però semblava que havia quedat enter­rat un cop es va adequar l’aeroport de la Seu. És cert que la situació políticament convulsa a Espanya ha provocat que l’aeroport de la Seu hagi quedat bloquejat. Madrid continua aturant l’autorització per a un sistema GPS, indispensable per a l’aterratge segur d’aeronaus mitjanes, en espera de com evoluciona el procés independentista. El fet que l’aeroport sigui propietat de la Generalitat ha derivat en aquesta dificultat afegida. Armengol manifesta que l’opció de construir la infraestructura dins del territori nacional és viable i la Cambra està disposada a gastar fins a un màxim de 100.000 euros en informes sobre la viabilitat del projecte. Els estudis que es van fer a final dels vuitanta i principi dels noranta, sobre la possibilitat de fer l’aeroport a la zona de la Rabassa, eren força clars. Una infraestructura de mínims, amb una pista de dos quilòmetres i la capacitat per acollir vols xàrter, necessita tenir una part en ter­ritori espanyol per ser realitzable. Aquesta opció ja es va descartar fa dues dècades perquè precisament el que es buscava era una infraestructura de plena sobirania andorrana, ja que per buscar fórmules mixtes és molt més pràctic negociar al voltant de l’aeroport de la Seu. Cal suposar que la Cambra ha tingut accés i ha consultat els informes que es van fer i que en marquen la inviabilitat. Hi ha la possibilitat que s’estigui pensant en un altre indret que no sigui la Rabassa, tot i que sembla difícil, o que es confiï que els avenços tecnològics permetin ara fer l’aeroport sense necessitat d’una pista de prop de dos quilòmetres. S’haurà d’esperar a veure què diu el primer informe que ha encar­regat l’organisme i que ha de marcar la pauta. S’ha de reconèixer que seria una gran sorpresa que els tècnics que ara analitzaran les possibilitats acabin concloent que és possible un aeroport de mínims dins del país. Però s’ha de suposar que la Cambra té dades pròpies que justifiquen aquesta iniciativa i el cost que té.

tracking