Editorial

Les compres motiven

Les compres van ser el motiu principal del viatge al Principat d’un 68% de visitants al juliol. Guanya amb diferència d’altres com gaudir de la natura (9%) o de l’oci cultural (7%). El ‘shopping’ manté l’atractiu, ‘a priori’

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Fer compres arrossega un bon percentatge dels visitants que arriben al país, especialment aquells que venen per a un dia, però també els que pernocten. Així ho reflecteixen les enquestes que elabora el departament d’Estadística. Però ja fa dies que els indicadors alerten que el comerç no està experimentant la recuperació que sí que han viscut els índexs de visitants. Hi ha més gent pel carrer però això no es reflecteix als balanços de les botigues és el diagnòstic que es fa des del sector, especialment a partir d’aquest darrer hivern. Però com dèiem, les enquestes als visitants revelen que les compres no han deixat de ser una qüestió prioritària per a ells, així que la resposta al que està succeint pot ser que o bé el client ha perdut poder adquisitiu després de la crisi i no s’hi deixa tants diners; o bé que s’ho repensa molt abans de comprar i remira i compara i potser acaba marxant amb les mans buides; o bé no troba el que busca, o són només uns productes molt concrets els que li interessen. O és una barreja de tots aquests factors i altres. El que és una evidencia és la necessitat de replantejament del sector en un entorn que ha sofert una gran revolució els últims anys. Si una cosa és clara és que el client d’avui està molt més informat perquè Internet és un gran aparador virtual on veure l’oferta i també els preus, i es minimitzen les possibilitats d’una compra compulsiva. Urgeixen, així, nous al·licients per atreure el consumidor: oferta diferent, comerços especialitzats, venedors professionalitzats. El diagnòstic ja està fet, ara el que es fa necessari és posar en marxa accions. El client ja hi és –no sempre en el volum que es vol­dria– i s’acostarà fins als eixos comercials, però s’ha d’aconseguir que faci despesa. Les obres del principal eix comercial han estat una molèstia però la reforma ha de significar un d’aquests plusos que es necessiten per guanyar compradors. El sector també ha de fer el seu propi treball intern, la reflexió al tomb de com esdevenir més atractiu. Resta pendent conèixer la valoració que es fa de les vendes estivals, fins a quin punt els ha beneficiat, per exemple, estar en període de rebaixes. Però més enllà de les xifres de cada època concreta, es tracta de construir nous al·licients per al present i el futur, que facin el sector més competitiu en aquest entorn global.

tracking