Editorial

Desestacionalitzar

Aconseguir incrementar el nombre de visitants i la despesa que fan al país durant els períodes que no són de temporada alta (l’hivern i el mes d’agost) és una necessitat si es vol recuperar la facturació dels sectors més vinculats amb el turisme

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Vallnord Pal-Arinsal va tancar ahir la temporada d’estiu amb unes xifres de facturació més que satisfactòries que posen en evidència el bon encert dels rectors de l’estació a l’hora de desestacionalitzar el turisme i, cosa que no passa en la majoria dels dominis esquiables, mantenir obertes les instal·lacions gairebé 250 dies l’any. Aquest estiu Vallnord Pal-Arinsal ha tingut una temporada de 104 dies i preveu que l’hivern vinent l’estació estigui oberta 143 dies. És a dir, dels 365 dies que té un any, 247 les instal·lacions estaran funcionant. Desestacionalitzar el turisme és una de les principals preocupacions que tenen totes les destinacions del món que ofereixen un producte molt específic. Ho és per a Andorra amb l’esquí i per a les localitats costaneres amb el turisme de platja. Vallnord Pal-Arinsal ha demostrat que els dominis esquiables es poden desestacionalitzar. Segons dades de la pròpia estació, la facturació derivada de l’oferta d’activitats estivals de l’estació massanenca (el Bike Park, el telefèric del coll de la Botella fins al Comapedrosa i la posada en marxa del forfet de temporada Ski&Bike) suposa ja el 10% dels ingressos totals del camp de neu. Una xifra que s’havien marcat des de l’estació com a prioritària i que no dubten a qualificar de “proesa” posant en relleu que la mitjana de les estacions franceses en aquest concepte és del 2%. Des de Pal-Arinsal també es van felicitar pel fet que aquest estiu han facturat un 20% més del que van fer la temporada passada. Els resultats del camp de neu han de ser un exemple a seguir per la resta d’estacions d’esquí del país i també pels sectors econòmics que depenen directament del turisme. Cal recordar que el ministeri de Turisme és un dels que se’n porta una part important del pressupost del Govern i que en les dues legislatures demòcrates s’ha apostat pels grans esdeveniments (Cirque du Soleil, el Tour de França, la Vuelta a Espanya o la Copa del Món de BTT, entre d’altres) per intentar incrementar el nombre de turistes en els mesos de juliol i setembre, que històricament són els més fluixos de la temporada estival. Uns esforços que moltes vegades no donen els fruits esperats segons asseguren alguns botiguers i hotelers. Desestacionalitzar el turisme és una necessitat i una obligació compartida entre sector públic i privat.

tracking