Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Les nevades, les cues i la que sembla poc exitosa prova pilot realitzada dimecres i dijous per evitar-les han tornat a posar en el primer pla mediàtic la desviació de la Massana. Els fets dels darrers dies han dut el cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortes, com a primer mandatari d’una parròquia de la qual els seus ciutadans pateixen les cues per creuar la veïna població de la Massana, a demanar al partit del qual forma part, Demòcrates per Andorra, incloure aquesta obra al programa electoral de la formació per a les eleccions generals del 7 d’abril. Quan es parla de cues de trànsit, el primer que ve al cap són les que es formen els caps de setmana i en temporada alta a Sant Julià de Lòria pels vehicles que ja sigui d’entrada o de sortida volen creuar la població. La desviació laurediana, que permetria evitar o minimitzar aquestes cues, ha tornat els darrers dos anys a l’agenda demòcrata, que ha previst partides i ja està fent obra d’una part d’aquesta infraestructura, tot i que no de la seva totalitat. Sempre s’havia vist com a prioritària la finalització d’aquesta infraestructura viària, però el que passa a la Massana un dia sí l’altre també demostra que la desviació de la parròquia és una de les grans obres més necessàries. I és que la major part dels dies l’entrada i sortida del poble es converteix en un punt negre pel que fa al trànsit i la millor fórmula per minimitzar aquesta afectació passa pel desviament del trànsit que es dirigeix a Ordino. Tampoc ajuden la gran quantitat de rotondes i passos de vianants que els conductors es troben un cop entren a l’avinguda Sant Antoni de la Massana fins que poden superar el cul d’ampolla que és l’encreuament per anar o bé cap a Ordino o bé cap a Pal. La desviació de la Massana permetria esquivar el centre del poble per sortir a la zona de la Serra de l’Honor i evitar així les retencions habituals que es produeixen per la confluència dels vehicles que provenen de Pal i Arinsal i de la vall veïna en un embús que inevitablement alenteix la circulació. Sense aquesta desviació, les cues per creuar l’avinguda Sant Antoni han fet de la carretera de l’Aldosa de la Massana una mena de desviament per evitar les retencions. És una carretera que no està prevista per ser utilitzada per un gran nombre de vehicles, amb el risc per a la seguretat en el trànsit que això comporta.

tracking