Editorial

Avinguda renovada

El comú va exposar dijous al vespre el projecte de remodelació i embelliment que encetarà a partir del maig a l’avinguda Príncep Benlloch a veïns i comerciants. Un rentat de cara necessari per donar una empenta a una zona degradada

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Les obres de l’avinguda Meritxell eren una prioritat perquè el principal eix comercial de la parròquia i del país juntament amb l’avinguda Carlemany és un focus d’atracció turístic que es mereixia una renovació d’imatge. Però és ben cert que el comú ha d’atendre les necessitats de tot arreu i que és un deure que els diners públics reverteixin en els diferents barris i carrers perquè els que hi viuen també contribueixen amb els seus impostos als pressupostos de l’administració. No queda més remei que establir prioritats –els diners públics no són infinits–, però això no ha de significar engrandir les desigualtats. Les obres que la corporació encapçalada per Conxita Marsol emprendrà al maig a l’avinguda Príncep Benlloch són un deure pendent respecte a una zona que ha patit una degradació els darrers anys, que ha vist com es tancaven comerços i es perdia activitat. Una remodelació que consisteix a ampliar voreres, soterrar contenidors, fer passos de vianants elevats per tal que els cotxes minorin la velocitat i zones d’estacionament reduït per fomentar la rotació dels vehicles. Que s’inverteixi a l’avinguda no vol dir que, de cop, tornarà a recuperar activitat econòmica. De fet, una qüestió que ha de quedar clara és que el turisme no arribarà mai a tot arreu. És comprensible que el volum important dels visitants es concentri allà on hi ha la major oferta i que difícilment s’hi acostin als barris fora del centre quan, a més, el gruix del trànsit ja no passa per allà. Però l’aspiració no ha de ser posar-se al nivell del principal eix comercial, pot ser tenir una oferta diferenciada del gran comerç, serveis per als qui viuen o esdevenir una zona residencial, sense més. El comú va assajar convertir-la en carrer d’un únic sentit, fet que hauria potenciat encara més el perfil de via urbana, però la prova pilot va demostrar que era un error perquè es desviava un important volum circulatori a una zona que no està preparada, la de Ciutat de Valls. Malgrat l’aspiració legítima de guanyar carrers per als vianants, cal tenir en compte les limitacions de la parròquia. En tot cas, l’obra que arrenca al maig ha de ser una oportunitat perquè Príncep Benlloch recuperi atractiu. Ja hi ha exemples com l’avinguda d’Enclar i el comú ha de seguir apostant per distribuir les inversions en totes aquelles zones que necessitin millores.

tracking