Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La història del sistema d’aproximació per GPS a l’aeroport d’Andorra-la Seu va camí de convertir-se en interminable. Ho és des que el 8 de gener del 2015 la infraestructura va rebre l’autorització per esdevenir aeroport comercial, és a dir per poder rebre avions de línies regulars i noliejats. Aquell dia, ja fa més de quatre anys, ja es va parlar de la necessitat de comptar amb l’autorització de l’Estat espanyol per poder utilitzar aquest sistema que permetria als avions fer l’aproximació a la pista de l’aeroport d’Andorra-la Seu en condicions de mala visibilitat. Des del primer dia es va dir que la infraestructura urgellenca presentava complicacions per aterrar només amb sistema visual, l’actual, i que calia que els avions poguessin utilitzar el GPS perquè les companyies apostessin fermament en un aeroport que, agradi o no, ara mateix és l’aeroport del Principat. Des d’aquell 8 de gener del 2019, tant des de Catalunya com des d’Espanya s’han donat diverses dates per rebre la llum verda del ministeri de Foment espanyol (d’aquest depenen les diverses oficines aèries del veí del sud que han de donar l’autorització per operar amb el sistema GPS), però cap d’elles s’ha complert. Quan fa uns mesos es va anunciar que l’autorització arribaria a la primavera, molts van posar en dubte aquella data. Els malcreguts van tenir raó quan fa unes setmanes l’ambaixador espanyol a Andorra, Àngel Ros, va dir que no seria fins a l’octubre que l’aeroport rebria el sí del ministeri de Foment. Una nova data que, amb tota la raó, molts consideren que no es tornarà a complir. S’ha parlat que tot plegat rau en la manca de voluntat política dels diferents governs espa-nyols a donar l’autorització pel conflicte permanent amb el govern català pel procés independentista que es viu al sud de la frontera del riu Runer. També s’ha parlat que l’aeroport encarà no ha realitzat totes les proves necessàries per poder implantar el sistema d’aproximació. Sigui quina sigui la raó, cal que d’una vegada per totes la data anunciada sigui la correcta perquè el territori, tant el català com l’andorrà, no es pot permetre un hivern més sense avions a l’aeroport de la Seu d’Urgell. I més quan cada cop més es posa en dubte la viabilitat de l’aeroport de Lleida-Alguaire per portar esquiadors al Principat, llastat per les nombroses jornades de boira.

tracking