Editorial

Sense plàstics

El Govern, amb la col·laboració de nou grans superfícies, es va sumar ahir al Dia internacional lliure de bosses de plàstic distribuint gratuïtament 40.000 recipients de tela que els consumidors podran usar per comprar fruita i verdura

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Cada cop és un hàbit més estès entre la ciutadania acudir al supermercat o a l’establiment d’alimentació amb una bossa de tela o un carret d’anar a comprar. La conscienciació cada cop major del perjudici del plàstic però també que s’hagi posat un preu a les bosses han estat fonamentals per aconseguir que el consumidor hagi canviat maneres de fer. Ara bé, les bosses de nansa per guardar la compra són només una part d’un problema que és molt més gran i que necessita la implicació dels establiments perquè facilitin la vida al consumidor. Ara mateix qui pren la determinació de viure sense plàstic ha de convertir-se pràcticament en un militant. El de les seccions de fruita i verdura n’és un exemple clar. És necessari haver de dipositar cada producte en una bossa de plàstic diferent? És necessari haver d’agafar una bossa si compres uns plàtans? La resposta és que no hauria de ser així i per això és una bona notícia que el Govern hagi decidit, amb la cooperació de nou grans superfícies, una iniciativa com la que es va dur a terme ahir amb la distribució de 40.000 bosses gratuïtes de tela per dipositar la fruita i la verdura i que els consumidors podran seguir usant a partir d’ara. Els que no anessin a comprar ahir i no les hagin aconseguit de franc podran adquirir-les. El preu el posarà cada establiment. És un pas destacat de cara al canvi de maneres de fer fonamental per a la reducció del plàstic i la minimització d’uns residus que ja són un problema planetari de primer ordre. La ministra de Medi Ambient va anunciar accions futures amb la mateixa finalitat, i va avançar, sense donar més detalls, que la propera qüestió a atacar seran els envasos. La combinació de polítiques decidides des de l’administració amb la implicació del sector del comerç és una fórmula que ha de donar obligatòriament fruits en aquest àmbit. Oferir al consumidor alternatives a l’hora de comprar contribueix a estendre la conscienciació. Fórmules com les d’acudir amb una carmanyola a comprar la carn i el peix ja funcionen en d’altres llocs i haurien de començar a deixar de veure’s com una raresa. Evidentment, la problemàtica va molt més enllà i parteix de la base que el plàstic està en una part immensa dels productes que adquirim. Però totes aquestes accions tenen, sens dubte, un valor que no s’ha de menysprear.

tracking