Editorial
El maldecap del trànsit
El departament de Mobilitat va provar ahir una nova mesura per intentar que els conductors redueixin la velocitat a les carreteres. malgrat que no va funcionar com es buscava, tota iniciativa per aconseguir-ho és interessant
Acabar amb els accidents greus a les carreteres és una guerra que té moltes batalles i que mai s’ha de donar per perduda. La Taula de Mobilitat va acordar fa uns dies que alguns dels semàfors que hi ha a les carreteres generals que sempre estan en verd per als cotxes i que només es posen en vermell quan el vianant en vol fer ús passarien a estar en groc intermitent. Ahir es va fer una prova a l’avinguda Tarragona d’Andorra la Vella i com que no va funcionar tal com esperaven des del departament de Mobilitat ja no es repetirà almenys en aquest tram de carretera general. Malgrat que la iniciativa no ha sortit com esperaven les autoritats viàries, és positiu que des de Mobilitat s’intentin buscar solucions per aconseguir que punts negres de la xarxa deixin de ser-ho. En aquest cas l’objectiu era reduir la velocitat dels vehicles que passen per aquest tram de la carretera general, que molt sovint superen el límit permès. Altres accions de Mobilitat han estat la instal·lació de radars ben visibles en punts de la xarxa viària. Segons el director del departament, Jaume Bonell, l’objectiu no és recaptatori, sinó que el que es busca és que el conductor sàpiga de l’existència del radar i freni abans de ser multat. Semblaria més indicat, si realment l’objectiu no es recaptatori sinó el de garantir la seguretat de la xarxa viària, la instal·lació de radars de tram que obliguin el conductor a mantenir una velocitat regular. I si un dels maldecaps de les autoritats de trànsit és acabar amb els accidents, un altre, sobretot a Andorra, és el d’evitar les retencions de vehicles que un dia rere l’altre es viuen a les entrades i sortides del país. Mobilitat preveu l’arribada de més de 50.000 vehicles durant els dies del pont del 15 d’agost i res no fa indicar que es podran evitar les cues. Malgrat que ja fa anys que el departament posa en marxa dispositius especials per intentar minimitzar els problemes viaris, el cul de sac que representen les dues fronteres sempre acaba provocant cues i cues de vehicles per entrar i sortir del Principat. Bonell va recuperar ahir la idea d’un tercer carril reversible a l’N-145, la carretera d’accés des de la Seu d’Urgell, que funcionaria segons les necessitats de la circulació. Però ja es poden buscar tercers o quarts carrils que no s’acabarà amb les cues si al final és converteixen en un per creuar la frontera.