Editorial

Pont de la Puríssima

Els tres dies festius de la Puríssima es traduiran, si més no, en una gran oportunitat de fer negoci per a l’hostaleria i les estacions d’esquí. Està per veure quin efecte tindran en un sector comercial que sembla que no revifa

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El primer període festiu de la temporada d’hivern, el del pont de la Puríssima, va camí de ser molt positiu per a l’hostaleria i les pistes d’esquí si es tenen en compte les xifres d’ocupació aportades per la Unió Hotelera. Totes les parròquies estan fregant la plena ocupació a l’espera de les reserves que es puguin afegir a darrera hora. A més, sembla que el bon temps acompanyarà mentre les estacions ja estan preparades per rebre el gruix d’esquiadors que s’espera avui i demà. Els eixos comercials d’Andor-ra la Vella i Escaldes-Engordany estaven ahir a vessar de turistes que passejaven amunt i avall i a molts dels aparcaments propers a la zona de botigues el cartell de “complet” va presidir les entrades al llarg de moltes hores. Ara està per veure si aquesta allau de visitants també es converteix en una allau de compradors a pocs dies de les festes de Nadal o si els comerciants, com ve a ser una tradició els darrers anys, fan un balanç negatiu respecte al volum de les vendes. Si es repeteix aquest pont de la Puríssima, es tornarà a evidenciar que el sector comercial andorrà ja no és atractiu per als visitants i que cal aplicar al més aviat possible canvis per fer-lo revifar. Amb el país ple de visitants, s’ha de tornar posar l’accent en el fet que un cop més arribar fins a Andorra es va convertir en un suplici per als visitants que ho van fer per carretera, tot i que en aquest cas va ser per causes alienes a la xarxa viària del Principat. Un accident a la C-14 va afegir onze quilòmetres de cues als tradicionals nou de l’N-145 i dos a l’enllaç entre aquestes dues carreteres, l’N-260. El tap que es va originar a l’hora de passar la frontera només es va traduir en quatre quilòmetres de cues per passar Sant Julià, una petitesa per a aquells conductors que van quedar aturats moltes hores a les carreteres catalanes. Les retencions es van tornar a repetir per creuar la Massana, la qual cosa torna posar sobre la taula la necessitat de construir la variant per tal de minorar un problema que s’ha convertit en endèmic no només en període de concentració de turistes, sinó també en les hores punta dels dies laborables. Un col·lapse viari que va arribar el mateix dia que Govern va tancar la porta a l’heliport a les Tresoles. És evident que el gruix de turistes no vindrà per aire, però s’ha tornat a perdre una oportunitat per afegir un accés al país.

tracking