Editorial
Vetllar pel producte
El departament d’Agricultura anunciava aquesta setmana inspeccions contra el frau en la comercialització de productes agrícoles i d’alimentació del país. Es vol garantir que tot el que es ven sota la marca Andorra és producte nacional.
La campanya de controls implica la carn de qualitat d’Andorra i tots aquells productes que es comercialitzen sota la marca Productes Agrícoles i Artesans d’Andorra. Carnissers del país que comercialitzen el producte de Ramaders d’Andorra es congratulen de l’acció, alhora que avisen que de pràctiques fraudulentes se’n donen, que hi ha qui fa passar per carn de qualitat del país mercaderia que no ho és per tal de poder engreixar el preu. Un engany que no funcionarà amb algú que tingui coneixement del producte i sàpiga diferenciar-lo a simple vista, apunten els citats establiments, però en el qual és fàcil que caigui el consumidor normal. Un comprador que es refia d’allò que li ofereixen a la botiga, com no pot ser d’una altra manera. És per això que és positiu que s’engegui aquesta acció per part del departament d’Agricultura, per posar en valor la feina dels establiments que actuen correctament i per deixar clar a qui cometi alguna irregularitat que és responsable d’una falta que pot ser objecte de sanció. En concret, i tal com va precisar l’executiu, que es pot penalitzar amb multes que van des dels 2.000 als 10.000 euros. Des de la mateixa administració s’han fet esforços els darrers anys per tal de potenciar els productes d’alimentació, agrícoles i artesans del país. A la marca carn de qualitat d’Andorra, que enguany ha fet vint anys i que també compta amb el segell IGP (Identificació Geogràfica Protegida), s’ha sumat el distintiu Productes Agrícoles i Artesans d’Andorra. Accions de suport al sector i als negocis que aposten per oferir un producte de proximitat i de qualitat, que han treballat a diversificar explotacions agrícoles i ramaderes. Una tasca que valoren cada cop més molts consumidors que busquen comprar aquella mercaderia que se’n diu de quilòmetre zero. Compradors locals i també turistes atrets per endur-se del país quelcom que s’ha elaborat al Principat. Sota aquesta marca ja es comercialitzen melmelades i gelees, embotits, formatges i altres derivats làctics, vins i cerveses o productes cosmètics, entre d’altres. Intentar vendre gat per llebre, com diu la dita popular, perjudica tota aquesta feina i ha de ser controlat i erradicat. La campanya engegada pel Govern ha de contribuir que aquestes pràctiques desapareguin i a posar en valor la marca Andorra.