Editorial

La crisi del Cedre

Les deficiències que denuncia part de la plantilla del Cedre denoten que els problemes del geriàtric no són únicament conseqüència de les reticències davant un canvi de funcionament. Per tant, s’ha d’abordar la problemàtica laboral.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Dimecres, el comitè d’empresa del SAAS anunciava que deixava les taules de treball que es van constituir per abordar el canvi de model d’atenció al Cedre i que ho feia en protesta pel fet que s’haguessin obviat els problemes laborals. Una decisió que va provocar que el mateix ministre de Salut intervingués per donar instruccions al SAAS que s’havia de reprendre la via de diàleg. Així que la direcció de la parapública ha acordat amb el comitè d’empresa una reunió per tractar les queixes laborals i els representants dels treballadors assistiran a l’última trobada del grup de treball que aborda la transformació del Cedre al model ACP (atenció centrada en la persona). S’equivoca la direcció de SAAS a centrar tot el mal ambient que plana sobre el centre residencial en les reticències davant un canvi d’abast que pretén convertir la residència en quelcom més semblant a una llar que no pas una residència. Possiblement hi haurà qui no cregui en aquests canvis perquè sent que perjudica el seu lloc de treball, però quan hi ha un clima com el que transmeten les queixes dels treballadors és que alguna cosa més passa al centre. El Cedre ja ha tingut altres episodis complexos. Possiblement les característiques del lloc de treball, els horaris que han de cobrir les 24 hores, l’atenció a persones que sovint tenen un grau de dependència elevat són proclius a més desgast i que es produeixin problemàtiques laborals. Però precisament per això és necessari que hi hagi un comandament al capdavant que generi equip, amb capacitat de comunicació i empatia, que compleixi amb la formació, l’experiència i el coneixement de les funcions, i que alhora estigui atent al clima laboral per evitar que no s’intoxiqui. Un canvi d’aquesta rellevància i que ningú nega que ha de ser un benefici per al centre sociosanitari s’ha de dur a terme en un ambient de predisposició, positiu, i això no és el que transmet el Cedre. Així que l’obligació de la direcció del SAAS és no tancar els ulls a aquesta realitat i abordar-la. La feina dels professionals del Cedre és també una feina sensible i no ajuda gens la imatge exterior, ni la confiança dels usuaris aquesta situació, que ara ja ha provocat que es prepari una protesta pública. Els responsables del sociosanitari han de poder reconduir la problemàtica pel bon nom de la institució.

tracking