Editorial

Recuperar la normalitat

La reobertura dels comerços i dels bars i restaurants significa recuperar bona part de la normalitat que la ciutadania va perdre amb el confinament. També un baló d’oxigen per als negocis que han estat dos mesos i mig tancats

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Dilluns es podrà tornar a fer el cafè al bar, dinar fora de casa o comprar qualsevol cosa en una botiga. Activitats rutinàries que el 13 de març es van acabar sobtadament per mirar de frenar l’expansió de la pandèmia. Ara, dos mesos i mig després, les dades sanitàries certifiquen que el brot s’ha superat però el desconeixement de la Covid-19 i el fet que no hi hagi un tractament preventiu que ens immunitzi del virus obliga a seguir prenent precaucions per evitar una nova punta de contagis. Així que ha arribat el moment de tornar a la normalitat i de recuperar aquelles activitats diàries que el confinament ens va treure, però amb les mesures de precaució que dicta l’autoritat sanitària. Mascareta obligatòria per accedir als establiments, gels hidroalcohòlics a l’abast de la clientela per garantir la correcta higiene de mans, distància de seguretat, desinfecció de roba... Tots són elements que faran part d’aquesta tornada a la rutina i que ahir van exposar els ministres Jordi Gallardo i Verònica Canals en roda de premsa. Hi ha, però, algun aspecte que convindria afinar més per no complicar encara més la gestió del sector de la restauració. Tal com ja s’havia informat, els locals no tindran límit d’aforament i l’únic que se’ls exigeix és que garanteixin una distància de seguretat d’1,5 metres entre taules o bé que col·loquin mampares de separació entre el mobiliari si és que no poden complir amb aquesta separació. Però el protocol també dicta que si els que comparteixen una mateixa taula no han tingut contacte durant el confinament, no fan part del mateix “nucli de vida”, també hauran de complir amb la distància de seguretat. Un aspecte que sens dubte dificulta la gestió dels establiments i pot reduir notablement la capacitat d’absorbir clients. S’entén la prudència del Govern. De fet, aquesta prudència ha estat cabdal en els bons resultats sanitaris. Però imposar segons quins requisits difícils de complir –com comprovaran en un restaurant que els que comparteixen taula són “nucli de vida”?– provoquen un problema més a un sector que necessita tornar a rutllar. Sí que s’ha de demanar als ciutadans que continuïn sent responsables i no es posin en risc ni posin en risc els altres. El Govern ha imposat criteris de prudència i la ciutadania ha respost complint-los tot aquest temps. I així ha de continuar sent.

tracking