Editorial
Arribada del turisme
La gran majoria de visitants al Pas de la Casa aquests dos dies l’únic que han fet és comprar tabac, alcohol, perfum i benzina. S’ha d’agrair que aquests turistes hagin pensat en Andorra però ara també cal atraure’n d’una altra tipologia
Els primers turistes van arribar dilluns al Pas de la Casa després de vuitanta dies de tancament de les fronteres. Fins a les vuit de la tarda d’ahir s’havia permès l’entrada a la localitat encampadana d’uns 6.300 vehicles i la carretera d’accés a França va tornar a viure les cues d’automòbils aturats per entrar i sortir del Principat d’abans de la pandèmia. Uns turistes que majoritàriament van fer un veni, vidi, vici en la seva visita a Andorra. Van arribar al Pas de la Casa, van veure què volien adquirir i van marxar victoriosos amb el seu carregament de tabac, alcohol, perfum i benzina. La sensació dels comerciants de la localitat encampadana dels dos primers dies d’obertura és que els turistes de proximitat de França, a part de les compres dels quatre productes habituals, poca despesa més hi van fer. L’esperança és que aquest cap de setmana s’incrementi l’arribada de turistes i que passin almenys bona part del dia al Pas de la Casa consumint també als establiments de restauració de la zona. Una anàlisi de la tipologia del visitant que ha fet l’esforç de venir aquests dos primers dies d’obertura de fronteres a Andorra no és precisament el tipus de turista de qualitat que desitgen els comerciants i els hotelers andorrans, però després del tancament total del país els darrers vuitanta dies qualsevol entrada de diners al sector és vital. Ara el més urgent, un cop Espanya obri la seva frontera i el turisme de proximitat es pugui reactivar al cent per cent, és sortir a buscar un visitant que aporti molt més a l’economia. Andorra Turisme va presentar dijous passat la propera campanya d’estiu, la qual anirà centrada en la promoció turística per als visitants procedents d’Espanya i França. Una campanya a la qual el Govern destinarà 837.000 euros per a la publicitat al veí del sud i 615.000 al del veí del nord. Una promoció que s’ha de fer amb intel·ligència tot intentant aprofitar les mesures de distanciament social que s’imposaran en aquests països per evitar nous rebrots de la Covid-19. Una enquesta que es va fer publica ahir a França assenyala que els ciutadans d’aquest país que puguin fer vacances les volen fer majoritàriament a destinacions de muntanya. Ara és el moment de promocionar encara més la natura i els serveis d’Andorra per aconseguir que els turistes facin un veni, vidi i el vici sigui uns dies després.