Editorial

Multes més elevades

Govern va aprovar dimecres la proposta de modificació del Codi de circulació que classifica les infraccions en lleus, greus i molt greus i apuja el cost de les sancions, que poden ser de més 400 euros si es posa en risc la vida de les persones

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La crisi del coronavirus ha alterat per complet la nostra vida quotidiana. Qüestions que fa tres mesos semblaven inajornables han quedat superades per la situació i han perdut importància. Però a mesura que es torna a la normalitat cal anar posant sobre la taula tot allò que va quedar ajornat per la pandèmia, encara que pugui semblar que les prioritats han de ser unes altres, com pot succeir amb la proposta de modificació del Codi de circulació que va presentar ahir el Govern. Ara bé, només cal recordar la problemàtica en la mobilitat a nivell de sinistres que patíem i que si no s’hi posa remei tornarem a patir quan el país recuperi el pols habitual. Una de les novetats més significatives és l’enduriment de les sancions per les infraccions més greus com pot ser l’excés de velocitat, utilitzar el mòbil mentre s’està al volant o conduir sota els efectes de l’alcohol. Xifres que en aquests moments estan obsoletes i no tenen cap incidència com a efecte dissuasiu. De ben segur que hi ha qui pot pensar que l’únic que persegueix el Govern amb aquests canvis és augmentar l’afany recaptatori i que el que realment té un retorn positiu per reduir els sinistres són les campanyes de conscienciació. És innegable que l’educació viària és imprescindible per millorar el comportament dels conductors, de la mateixa manera que és innegable que si les sancions no estan a l’alçada de la gravetat de les infraccions no serveixen per a res. Per tant, aquest és un fals debat perquè les dues actuacions han d’anar de la mà. Un altre dels aspectes que més han destacat els responsables de Govern és que es faran controls d’alcoholèmia a ciclistes i conductors de patinets elèctrics i si donen positiu seran multats. Com no pot ser d’altra manera. Però la decisió aixeca el dubte de si realment existeix aquesta problemàtica per part d’un sector força irrellevant del parc mòbil, excepte el cap de setmana pel que fa als ciclistes, però la qüestió a resoldre és una altre: la convivència i el respecte mutu amb els vehicles de motor, en el benentès que les bicicletes són els actors a protegir. I el mateix pel que fa als patinets, ja que no s’ha fet res per potenciar-ne l’ús. Una alternativa que, ben regulada, amb més facilitats per circular i amb les mesures de seguretat adients, alleugeriria les cues, reduiria la contaminació i faria desaparèixer els problemes d’aparcament.

tracking