Editorial

El Twitter de la policia

El cos de policia estrenava a final de març twitter i presència a les xarxes socials per tal de ser més àgils a l’hora de comunicar. El que havia de ser una notícia positiva s’ha acabat d’enrarir amb el relleu de l’agent que gestionava el compte.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Eren dies de confinament i la policia estrenava presència a les xarxes socials. Durant les setmanes de crisi sanitària el compte oficial del cos ha difós fotos històriques, missatges d’ànim a la població, consells i també informació, malgrat que amb dosis limitades i dificultats posteriors pels mitjans de comunicació per ampliar allò que es difonia. El contingut del compte és millorable però el que ha succeït aquests últims dies amb la destitució de l’agent que el gestionava ha acabat d’empitjorar el que havia de ser una notícia positiva, que el cos s’adonés finalment de la importància de ser més àgil en comunicar ara que la informació pot córrer a una velocitat vertiginosa a través de la xarxa i amb el risc de no ser fidedigna. També de l’impacte positiu que podia generar en la imatge del cos d’ordre, fent-lo més proper a la ciutadania, i amb el precedent de casos d’èxit com el de la policia nacional espanyola. En tota aquesta polèmica final, el responsable de gestionar @andorra_policia ha acabat oblidant que el que feia era gestionar un compte institucional i que si algú ha de respondre a les crítiques sobre el compte ha de ser el cos de policia, no un agent amb nom i cognoms, de la mateixa manera que era com a institució que s’havia de tractar la presència a la xarxa social i la interacció amb els usuaris. Una institució pública ha d’estar oberta a les crítiques d’aquells que contribueixen a sufragar-la i no bloquejar els autors basant-se en si agrada o no allò que diuen perquè llavors, el que havia de ser també una eina per afavorir la transparència, acaba perdent tot el sentit. Possiblement el cos de policia no va mesurar prou bé l’impacte que tindria entrar en un entorn que també és complex i que necessita preparació, qüestió que no deixa de sorprendre tenint en compte el temps que ha trigat a fer el salt a les xarxes socials. Ara la qüestió prioritària hauria de ser redreçar la situació i frenar una polèmica que sembla que alguns han aprofitat també per atiar conflictes personals entre membres del cos. Perquè el que no es pot perdre de vista és l’objectiu inicial, millorar la capacitat del servei d’ordre d’explicar la seva feina. S’ha de recuperar aquesta missió i posar tots els mitjans per dur-la a bon terme. Fa part d’una policia que vol ser moderna i adaptada al que s’exigeix d’ella en els temps que corren.

tracking