Editorial
Les cues dels tràmits
L’obligació de respectar el distanciament ha provocat que siguin habituals les cues de gent al carrer esperant per entrar i fer un tràmit a la CASS o a l’edifici del Govern. Ahir, especialment les de la Seguretat Social, cridaven l’atenció
La situació viscuda a la Seguretat Social va ser prou excepcional perquè des de la direcció s’emetés un comunicat per recordar als assegurats tots els tràmits que poden fer de manera telemàtica, inclòs un dels que van provocar més usuaris: el que acredita que el treballador està en ERTO per tal de sol·licitar la rebaixa que li correspon del lloguer de l’habitatge. Un tràmit que incomprensiblement han de fer cada mes i que, a més, provoca que informació tan sensible com el salari acabi en mans del propietari del pis o de la immobiliària que el gestiona. No s’ha trobat una solució més àgil i que protegeixi més les dades més personals del treballador i malgrat que la CASS recordi que no cal acudir a les oficines, que es pot fer a través d’internet, també ha de tenir present que no tothom té les habilitats informàtiques o senzillament un aparell des d’on poder fer-ho. La qüestió és que ahir la cua de gent va arribar en algun moment des de la porta de la seu fins a l’avinguda Meritxell, i que de ben segur els que la van fer van haver de passar una bona estona fins que van poder completar la gestió. La CASS atribueix la situació a un fet puntual, explicat perquè els primers de mes hi sol haver més afluència i aquesta setmana s’ha donat la circumstància que dilluns era festiu a Andorra la Vella. Però el fet que en l’àmbit organitzatiu fossin conscients del que podia succeir també provoca la pregunta de per què, llavors, no s’hi van posar els mitjans per evitar-ho. Totes les administracions estan fent horari intensiu com cada estiu, que s’explica també per la menor afluència que durant l’època hi ha a les seves oficines. Però, i evidentment respectant els drets dels treballadors, no hi poden haver reforços puntuals d’horari si la situació així ho aconsella? La realitat és que una de les premisses de l’atenció a l’assegurat ha de ser la de l’agilitat i l’eficiència, i que episodis com aquests no contribueixen a millorar la imatge de les administracions. S’hauria de tenir molt present que el temps dels usuaris també és valuós.