Editorial

Estratègia d'hivern

Després d’un estiu raonablement bo, ateses les circumstàncies, i de l’enduriment de la pandèmia a la tardor, la temporada d’hivern s’ha convertit en una esperança per als operadors turístics, principalment, però també per a la resta de sectors econòmics

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’estratègia turística amb vista a la temporada d’hivern, estretament lligada a la sanitària, comença a prendre cos. La proposta del Govern se centra en dos eixos àmpliament acceptats. El primer es basa en el cribratge intern. Fins a un 40% de la població, especialment treballadors del sector turístic, seria sotmesa mensualment a TMA i tests d’antígens. L’altre gran eix serà exigir proves en origen, és a dir, abans de sortir cap a Andorra, als turistes que prevegin pernoctar durant diversos dies al país. Els dubtes sorgeixen quan s’estableix com a excepció els visitants procedents d’Espanya, França i Portugal, els principals mercats turístics del Principat i països amb els quals hi ha acords bilaterals de seguretat social. L’anàlisi de les dades estadístiques de la temporada passada d’hivern revela que dels 1,22 milions de turistes que van arribar del desembre al març el 81% provenien dels països veïns. És a dir, de mantenir-se aquesta proporció només s’exigiria les proves negatives a dues de cada deu persones que pernoctessin al Principat. I això sense tenir present una més que previsible caiguda del turisme de llarga distància a causa de la crisi sanitària. L’estratègia no és senzilla. El sector i el Govern ja fa dies que hi donen tombs sense haver trobat una fórmula rodona que no sigui dissuasiva i que alhora transmeti seguretat, i avaluant qüestions com que una eventual exigència de proves a l’origen en països veïns podria dur en consonància que els seus govern valoressin la reciprocitat. La voluntat legítima d’alguns operadors de garantir una destinació amb les màximes garanties sanitàries, assumint fins i tot les proves dels turistes que arribin, topa amb la dificultat evident de gestió dels positius, que hauria d’assumir el sistema públic. No obstant això, si alguna cosa hem après de la pandèmia és que difícilment podrem dissenyar una estratègia per a tota la temporada. Ens tocarà, com ha passat fins ara, buscar solucions i alternatives a les problemàtiques derivades en funció de l’evolució interna i internacional de la pandèmia.

tracking