Editorial

Messi i el nou sector hoteler

Leo Messi té entre les seves línies principals d’inversió el turisme. I ara desembarca a Andorra amb l’adquisició d’un hotel emblemàtic de cinc estrelles i mig segle d’activitat, una aposta que evidencia la credibilitat de la marca Andorra

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El sector turístic mundial ha estat un dels més tocats pel coronavirus. La situació sanitària als països d’origen i destí dels visitants, els confinaments, les restriccions de la mobilitat i la caiguda d’activitat econòmica l’han sumit en una crisi sense precedents, que ha obligat els estats a abocar-hi recursos amb ajuts directes, crèdits tous o ERTO per mantenir negocis i llocs de treball. L’evolució del tractament de la malaltia i el procés de vacunació permeten albirar la recuperació del turisme en el segon semestre de l’any. Lluny, però, de les incerteses i el pessimisme derivat d’una situació inèdita, el sector, sobre el qual pivota gran part del PIB, té futur. La decisió del futbolista de l’FC Barcelona Leo Messi d’invertir a Andorra fent-se amb el control d’un dels establiments més emblemàtics, com és l’escaldenc hotel Canut, posa en relleu l’interès dels inversors internacionals per Andorra, un interès que va més enllà d’aquesta estricta operació. L’associació del nom país amb una gran figura mundial és un plus quant a promoció i notorietat de la marca. La crisi de la Covid-19 ha castigat empreses i hotels emblemàtics, als quals els ha faltat múscul financer per injectar capital als comptes d’explotació. Però com tots els sotracs també suposa una oportunitat per a noves iniciatives i reformulacions de l’oferta. La decisió de Messi, que alineat amb Majestic Hotels ja gestiona quatre hotels d’alt estànding a Espanya, confirma que no tan sols no hem de renunciar al visitant d’alt poder adquisitiu, sinó que disposem d’atractiu per posicionar-nos en aquest segment del mercat. El sector turístic, com bona part de l’economia, es troba en un moment de transformació. La crisi pot servir per redissenyar l’oferta, personalitzar-la, adaptar-la a les expectatives del visitant i de major valor afegit. Alhora ha d’apostar per la digitalització, la innovació i el compromís mediambiental com una oportunitat per esdevenir més sostenible, inclusiu i resilient. Benvinguts siguin els nous actors que ens han d’acompanyar en aquest camí.

tracking