Editorial
El misteri Andorra Airlines
L’Aeroport d’Andorra-la Seu, primer per la impossibilitat d’operar amb poca visibilitat i després per l’esclat de la pandèmia, continua sense tenir vols comercials regulars. Que Andorra Airlines ho faci sembra força dubtes
La posada efectiva en servei com a aeroport comercial de l’Andorra-la Seu fa anys que s’espera. Primer va ser la no arribada de l’autorització per part de les autoritats espanyoles de l’ús del sistema d’aproximació per GPS que havia de permetre operar en situacions de baixa visibilitat, un fet que va limitar l’arribada de vols comercials als realitzats el 2018 per Viatges Regina. Un cop es va autoritzar l’any passat l’ús del sistema GPS, l’esclat de la pandèmia de coronavirus, que va paralitzar i encara paralitza el turisme internacional, va fer de llast perquè cap companyia aèria o empresa del sector dels viatges s’atrevís a apostar per aquesta infraestructura. Però, de sobte, fa uns dies, va reaparèixer en escena Andorra Airlines, una aerolínia que feia uns quants anys s’havia interessat per operar a l’aeroport de la Seu. Cal recordar que fins i tot va presentar a Andorra un projecte per començar a operar. Va ser el 2 de febrer del 2016 quan Jorge Soriano, l’empresari català que està darrere d’Andorra Airlines, va presentar l’operativa d’una companyia que tenia previst volar a París, Madrid, Porto i Palma l’abril d’aquell mateix any. Uns viatges que mai es van fer i que amb el pas del temps van posar molt en dubte la viabilitat d’aquest projecte. El misteri Andorra Airlines segueix i, ara, després d’haver fet aterrar una aeronau a l’aeroport de la Seu que, de moment, es manté varada a la infraestructura, Soriano assegura al Diari que abans del 15 març un avió de la companyia haurà volat a la primera de les seves destinacions. Concretament, a Madrid. Un viatge que planteja els dimecres d’anada i tornada, els divendres d’anada a l’aeroport de la Seu i els diumenges de tornada a la capital espanyola. Sense operativa per vendre els bitllets, amb una pàgina web que fa anys que ofereix la mateixa informació i sense una confirmació oficial per part del gestor de la infraestructura, Aeroports de Catalunya, ni per part de Govern, es fa difícil confiar en el projecte. Com diu la dita: si no ho veig, no ho crec. Caldrà esperar uns dies per resoldre el misteri.