Editorial

Diari TV

L’aposta multimèdia del Diari d’Andorra es referma amb nous continguts audiovisuals. El naixement d’un nou canal de televisió en ‘streaming’ amplia l’oferta audiovisual en un terreny restringit a RTVSA que internet ha democratitzat

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La digitalització de la societat ha provocat canvis vertiginosos. El creixement d’internet ha revolucionat la comunicació entre persones i la transmissió d’informació i idees, un fenomen que la pandèmia ha amplificat. Els mitjans digitals conviuen i complementen els tradicionals com la ràdio, la televisió i la premsa escrita. Hi ha lloc per a tots però tots han d’acabar de definir el seu espai. Els hàbits dels consumidors també han canviat. Els usuaris volen triar quan, on, en quin format i des de quin dispositiu consumeixen informació i entreteniment. Les noves tecnologies permeten donar resposta a aquestes necessitats sobrevingudes i trencar barreres legals o tècniques, fins fa poc infranquejables. La pandèmia ha evidenciat que els ciutadans necessiten informació. L’edició digital del Diari d’Andorra ha refermat el lideratge amb creixements exponencials d’usuaris i pàgines vistes. El pas següent i lògic en l’evolució viscuda els darrers anys és el salt a la informació audiovisual per ampliar l’oferta de continguts sobre Andorra, circumscrits fins ara al monopoli de Ràdio i Televisió d’Andorra. La creació de Diari TV, la primera televisió andorrana via streaming amb programació pròpia i la retransmissió en directe d’esdeveniments informatius, ha de contribuir a posar a l’abast del ciutadà nous formats i maneres d’explicar la realitat. Internet permetrà no tan sols seguir els continguts en directe, sinó també consumir-los a la carta en funció de les necessitats de l’usuari, a través de la web creada especialment. A més de difondre la producció pròpia, la microsite actuarà de plataforma agregadora de continguts andorrans. Es tracta d’un projecte integrador i obert que ha de permetre als creadors amplificar la seva difusió gràcies a les sinergies de la web de referència del país, amb 32 milions de pàgines vistes l’any. I per a Premsa Andorrana, empresa degana dels mitjans andorrans, representa un nou pas endavant amb la voluntat de refermar l’aposta informativa quan celebra el trentè aniversari.

tracking