Editorial
Aeroport o aeroports
Més enllà de la viabilitat tècnica i de seguretat de l’aeroport, si es pot construir a Grau Roig, tant des de la Cambra com des del Govern s’hauria d’estar convençut del suport de la ciutadania abans de tirar-lo endavant.
El debat entre la necessitat o no de tenir un aeroport dins de territori andorrà fa dècades que dura. Se n’ha parlat sovint, se n’han fet estudis, se n’han cercat terrenys, però mai ha reeixit. La Cambra de Comerç n’està fent un nou intent amb el projecte de construir un aeroport a Grau Roig. Ho fa en paral·lel al d’Andorra-la Seu, que sembla que, ara sí, un cop es comença a veure el final a la pandèmia de coronavirus que ha paralitzat el turisme a tot món, arrenca. Ho ha fet aquests dies de manera molt puntual amb els vols que la companyia catalana Andorra Airlines ha fet d’anada i de tornada amb algunes de les delegacions que van participar a la Cimera Iberoamericana de caps d’Estat i de govern celebrada dimecres a Soldeu. L’objectiu del Govern és poder oferir vols regulars diaris que connectin aquest aeroport amb els de París i Madrid. Hi ha negociacions per aconseguir-ho; el secretari d’Estat d’Economia explica al Diari que serà molt complicat que aquest hivern n’hi hagi, de vols regulars a l’aeroport. Èric Bartolomé sí que és més optimista respecte a l’arribada de vols noliejats que portin la propera temporada d’hivern esquiadors a les necessitades estacions del Principat després de l’annus horribilis a conseqüència de la crisi sanitària provocada pel coronavirus. Amb la vista posada a l’aeroport de la Seu d’Urgell, la Cambra de Comerç segueix apostant per un de nacional a Grau Roig. Una infraestructura que té crítiques a l’interior del país i també a fora. El prestigiós diari francès Liberation, en la seva versió en línia, publicava ahir una tribuna signada per l’exministre Claude Benet i tres dirigents d’associacions ecologistes del veí del nord en què s’interpel·lava el cap de Govern i els coprínceps a manifestar-se públicament en contra d’aquest projecte. Més enllà de la viabilitat tècnica i de seguretat de l’aeroport, si finalment es considera que es pot construir a Grau Roig, tant des de la Cambra de Comerç com des del Govern s’hauria d’estar convençut del suport de la ciutadania abans de tirar-lo endavant.