Editorial
Andorra 2027
La Covid no ha atemorit Andorra, que encara el gran repte d’aconseguir l’organització del Campionat del Món d’esquí del 2027. La lluita serà amb dues estacions de llarga trajectòria com són Crans-Montana i Garmisch-Partenkirchen
Andorra s’ha llançat de cap per obtenir el Campionat del Món d’esquí alpí de l’any 2027. Es tracta de l’objectiu més ambiciós que s’ha marcat mai el país pel que fa als esdeveniments esportius i hi aspira amb una sòlida trajectòria organitzativa, no tan sols en l’àmbit dels esports de neu. La Federació Andorrana ha fet les dues darreres dècades passos decidits en aquesta direcció. D’acollir curses FIS es va passar a la Copa d’Europa, competició que va alternar a partir del 2012 amb la Copa del Món. L’organització de les finals del circuit l’any 2019 en categoria masculina i femenina, que es van tancar amb èxit, és el millor aval a la candidatura del Mundial que ara es prepara. Més enllà de l’esquí, el país ha demostrat les seves capacitats amb esdeveniments institucionals com la recentment clausurada Cimera Iberoamericana o competicions com els Jocs dels Petits Estats, i Mundials de trial o ciclisme de muntanya. El camí tot just s’ha encetat. Andorra té un any per convèncer els 17 membres del consell de la FIS que el seu projecte és mes sòlid i atractiu que el presentat per dues estacions de gran tradició, com Crans-Montana i Garmisch-Partenkirchen. I si el veredicte no és el desitjat no afrontar-ho com un fracàs, sinó perseverar amb vista al 2029 o el 2031. El Campionat del Món és, primer de tot, una oportunitat de posicionar internacionalment la marca Andorra i reforçar el nostre espai en una indústria tan competitiva com la de la neu. Es tracta d’una cita biennal de dues setmanes que aplega centenars d’esquiadors, milers d’acompanyants i una allau de periodistes que situen la competició en l’àmbit mediàtic. El repte no és només esportiu o organitzatiu. Les institucions implicades hauran d’aprofitar aquest esdeveniment per modelar quin país es presenta al món, com volem que ens vegin el 2027. L’ambició del projecte en temps de pandèmia és el millor missatge intern i extern. Ara cal que la competició, que s’autofinança, s’acompanyi d’un projecte transformador d’abast nacional.