Editorial
Un festival turístic de primera
L’Andorra Mountain Festival és un producte turístic cultural que ha de ser un dels motors de l’estiu. Dos DJ, figures mundials de la música electrònica, lideren un esdeveniment que ha de posicionar-se en un mercat tan competitiu com el musical
Les principals destinacions turístiques mundials comencen a prendre posicions amb vista a la desescalada que s’espera aquest estiu després d’un any i mig de fre pràcticament total. Andorra Turisme ha basat la seva estratègia en dos grans eixos: una campanya internacional, centrada en la natura i els paisatges en un moment en què aquests dos atributs adquireixen un pes important en el procés de tria de destinació, i l’Andorra Mountain Festival, un gran esdeveniment musical internacional, destinat a suplir el buit que deixa l’anul·lació de l’espectacle del Cirque du Soleil. El festival ja estava programat per al 2020 però les incerteses derivades de la pandèmia van obligar a suspendre’n la totalitat de les actuacions, exceptuant-ne la d’Ainhoa Arteta a la plaça de Casa de la Vall. L’aposta d’Andorra Turisme té un doble valor. En un moment de cancel·lació de grans cites, com els barcelonins Primavera Sound o Sonar, se surt a la palestra amb un protocol sanitari estricte en un indret en plena natura. La distribució de les actuacions al llarg de tots els caps de setmana de juliol, en lloc de concentrats en quatre dies, en faciliten la gestió sanitària. L’altre gran actiu és la confirmació de dues figures internacionals com són els DJ Armin van Buuren i David Guetta com a caps de cartell, que situen el certamen andorrà en l’àmbit internacional. Els dubtes que la pandèmia genera entre els promotors internacionals han obert possibilitats de contractació que haurien estat molt més complexes fa dos anys. Els grans esdeveniments culturals, amb la música en primer terme, han esdevingut grans reclams per atreure turistes i per donar major visibilitat a les destinacions turístiques. Un festival no tan sols ha de tenir artistes i una promoció adequada, ha de comptar amb especificitats que l’identifiquin i que el diferenciïn d’altres cites similars en els països de l’entorn. I això no s’aconsegueix en dues o tres edicions, sinó que requereix una continuïtat que, per exemple, va faltar al Red Music Festival, nascut i liquidat el 2014.