Editorial

Per un comerç de qualitat

El Govern ha iniciat les inspeccions per assegurar que els comerços compleixen amb l’obligació d’informar dels preus dels productes de manera idònia, garantint els drets dels clients. S’han iniciat optant en primer terme per la pedagogia.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El reglament sobre la informació dels preus dels productes, la informació de preus per unitat de mesura i la informació de preus dels productes exposats als aparadors exteriors dels establiments emana de les Lleis aprovades el 2013 del Comerç i de Competència efectiva i Protecció del consumidor. Totes dues incloïen l’obligatorietat de donar al client una informació precisa i acurada d’allò que costa el producte –també els que s’exhibeixen als aparadors– per tal que pugui prendre la decisió d’adquirir-lo tenint ple coneixement del seu valor. En paral·lel, el pla estratègic del turisme de compres que es va treballar per impulsar l’atractiu del sector en un moment de caiguda de vendes va identificar la necessitat de millorar aquesta informació. L’abril del 2019 el Govern va aprovar el reglament d’aplicació de les obligacions dels comerços en aquest àmbit però no va ser fins a un any després que va entrar en vigor, ja que el sector va demanar un marge més ampli que l’inicial de sis mesos per adaptar-se a les disposicions. L’abril del 2020 únicament funcionava el comerç essencial pel confinament generalitzat a causa de la pandèmia i òbviament no era el moment de controlar el compliment de la nova normativa. Amb els serveis d’inspecció del Govern bolcats en la missió d’assegurar el respecte a les disposicions sobre salut pública per evitar la proliferació de contagis, no ha estat fins al març del 2021 que s’han iniciat les inspeccions per verificar que els negocis compleixen amb la informació sobre els preus. Per ara se n’han fet 22 i centrades en els establiments d’alimentació, de les quals en 13 s’han constatat deficiències. L’executiu opta de moment per la via informativa, apuntant als infractors allò que han de corregir. Possiblement no és el moment d’imposar sancions però també es fa necessari recordar que no és una normativa imposada ara, que s’ha donat prou marge al sector i que són requisits que contribueixen a afavorir la imatge i la qualitat dels negocis i a guanyar-se la necessària confiança del client.

tracking