Editorial
Carroi, desert
Els comuns d’Andorra la Vella i la Massana avaluaran els mesos d’estiu les raons per què el concurs de Carroi ha quedat desert tot i l’interès inicial de set empreses, i decidir si el tornen convocar amb canvis en el plec de bases.
Els comuns d’Andorra la Vella i la Massana han rebut una galleda d’aigua freda en el que, sens dubte, és el projecte més ambiciós de l’actual mandat. Els pitjors auguris s’han confirmat i cap de les set empreses que van retirar el plec de bases per a la construcció i explotació del telefèric de Carroi ha acabat presentant oferta. Les cònsols Conxita Marsol i Olga Molné van comparèixer ahir tot just finalitzar el termini de recepció de propostes per refermar la seva confiança en el projecte i la necessitat d’analitzar amb cura les causes que han deixat desert el concurs abans de fer qualsevol nou pas. Cal un treball tècnic aprofundit per identificar quins requisits del plec de bases han estat dissuasius atenent a l’interès que el projecte havia despertat a priori. S’haurà d’analitzar si, mantenint la filosofia general, es pot tornar a posar sobre la taula la concessió dels terrenys i el sobrevol d’un giny mecànic que fa anys que cueja sense renunciar al mínim impacte mediambiental. La carta adreçada ahir mateix per Doppelmayr, que ja el 2006 va presentar públicament el seu projecte de telefèric, apunta a deficiències tècniques i de plantejament del plec de bases que el feien inviable, unes dificultats que no han plantejat durant el procés de licitació. Fonts del sector ja havien apuntat al Diari diversos aspectes que grinyolaven com la fiança o el punt prioritari de sortida, sense que la ubicació a la Caubella de l’heliport hagi actuat d’estímul suficient. Els comuns han de valorar si les barreres són superables, o si el desinterès obeeix al canvi de política inversora per la Covid. Les dues parròquies tenen moltes esperances dipositades en el telefèric. Andorra la Vella sumaria un nou reclam turístic i, si tirés endavant la segona fase de connexió amb Pal, es convertiria en un peu de pistes de referència a Europa. Per a la Massana, que condiciona l’enllaç amb Vallnord a una consulta popular, proporcionaria una nova via d’entrada a les pistes i el futur heliport i més al·licients en vistes a la privatització parcial de l’estació.