Editorial

Acceptació del 'nou' bus

La rebaixa de tarifes del bus, finançada amb el fons verd, no tan sols ha permès als usuaris del transport públic gaudir de preus mes assequibles, sinó que s’ha traduït en l’increment dels viatges realitzats el mes de setembre

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El trànsit torna a figurar en el Top 5 de les preocupacions de la població. L’Observatori semestral del Centre de Recerca i Estudis Sociològics (CRES) constata com, tot i el canvi de prioritats que ha suposat la Covid, el neguit creix de nou. Les principals vies de comunicació a les hores punta se saturen, problemes que creixen exponencialment a les portes de ponts com el del Pilar que comença avui i que ha obligat a dissenyar un dispositiu especial. En aquest context, pren més sentit que mai l’aposta del Govern d’afavorir l’ús del transport públic. Una de les dificultats importants era la informació deficient sobre els horaris i trajectes, mancança que s’ha resolt parcialment amb la posada en marxa de l’aplicació per a dispositius mòbils Mou_T_B, que avisa en temps real del pròxim bus, de les parades més properes i que permet l’adquisició de bitllets o abonaments. La principal barrera, no obstant això, se situava en el preu, clarament dissuasiu per a tots aquells que tenien la possibilitat d’un mitjà alternatiu. La posada en marxa de l’anomenat fons verd, que haurà de servir per compensar els concessionaris de les diferents línies, ha permès una rebaixa notable de les tarifes del clípol. Les xifres del primer mes de funcionament ja evidencien l’acceptació dels usuaris que, majoritàriament, s’han acollit a l’abonament mensual de trenta euros. També s’ha produït un increment del nombre de viatges, la dada més rellevant des del punt de vista del trànsit i de les emissions. De mantenir-se el creixement sostingut dels passatgers serà imprescindible el reforç de les línies, fet que també es traduirà en una major aportació pública. L’aposta del Govern s’ha vist reforçada per l’esforç dels comuns per connectar els nuclis de població de cada parròquia amb transport regular o a la demanda. A més de garantir la connectivitat interna a preus més assequibles, aquest esforç del Govern, associat a l’increment de la fiscalitat sobre els carburants, només pren tot el seu sentit si s’aconsegueix treure vehicles de la carretera.

tracking